گزارش شده است که Super Resolution مجهز به هوش مصنوعی برای همه برنامه های ویندوز آمده است

گزارش شده است که Super Resolution مجهز به هوش مصنوعی برای همه برنامه های ویندوز آمده است

نه فقط بازی‌ها، بلکه برنامه‌های ویندوز نیز ممکن است وضوح فوق‌العاده‌ای داشته باشند

مایکروسافت در حال کار بر روی افزودن وضوح فوق العاده به برنامه ها است.

فناوری وضوح فوق العاده واقعا صحنه بازی را متحول کرده است و به بازیکنان این فرصت را می دهد تا تجربه بازی خود را با عملکرد بهتر بهبود بخشند، حتی اگر این به معنای ضربه زدن به تصاویر باشد. این نوآوری همچنین به توسعه‌دهندگان بازی این امکان را می‌دهد تا عناوینی را منتشر کنند که ممکن است بدون این فناوری‌ها به سختی اجرا شوند، مخصوصاً وقتی با ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ردیابی پرتو یا ردیابی مسیر سر و کار دارند.

مایکروسافت ظاهراً در حال بررسی ایده‌ای برای ترکیب فناوری‌های ارتقاء مقیاس برای برنامه‌ها است، همانطور که با کشف در نسخه داخلی ویندوز 11 نسخه 24H2 نشان داده شد. ظاهراً این ویژگی پنهان است، اما برخی از کاربران قدرتمند به سرعت به این فناوری اشاره کردند و آن را فعال کردند.

ویژگی “Automatic Super Resolution” ویندوز، منبع: PhantomOcean3

این ویژگی قرار است در گزینه های System → Display → Graphics قرار گیرد، جایی که کاربران می توانند انتخاب کنند که «رزولوشن فوق العاده خودکار» را فعال کند یا این تنظیمات را در هر برنامه تغییر دهد. طبق گزارش، این ویژگی ظاهراً روی هسته‌های NPU/AI اجرا می‌شود، که باید شامل هسته‌های تانسور GPU نیز باشد.

درک پتانسیل چنین فناوری برای برنامه های ویندوز دشوار است، اما اولین چیزی که به ذهن می رسد استفاده از پخش کننده های رسانه ای است. به‌جای تکیه بر ساخت‌های برنامه‌های خاص که از فناوری‌های وضوح فوق‌العاده مانند RTX Video Super Resolution یا FidelityFX Super Resolution استفاده می‌کنند، تنها کاری که کاربران باید انجام دهند این است که وضوح فوق‌العاده را برای کل برنامه فعال کنند.

ویژگی “Automatic Super Resolution” ویندوز، منبع: PhantomOcean3

علاوه بر این، چنین تنظیماتی را می‌توان برای بازی‌ها نیز اعمال کرد، و به طور بالقوه به کاربران اجازه می‌دهد چیزی شبیه به Radeon Super Resolution را فعال کنند، یک ارتقاء سطح درایور برای طیف وسیع‌تری از بازی‌ها که به سادگی هرگز پشتیبانی فنی ارتقاء مقیاس رسمی را دریافت نمی‌کنند (بازی‌های قدیمی فکر کنید).

این ویژگی اکنون در بیلد 24H2 ویندوز 11 وجود دارد که قرار است اواخر امسال منتشر شود. تاریخ دقیق تأیید نشده است، همچنین اینکه آیا این ویژگی واقعاً قبل از انتشار به نسخه عمومی راه پیدا می کند یا خیر.

منبع: PhantomOfEarth



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر