کنترلر دسترسی 90 دلاری PS5 سونی در 6 دسامبر وارد بازار می شود

این کنترلر بسیار قابل تنظیم دارای چهار پورت 3.5 میلی متری aux است که به بازیکنان امکان می دهد دکمه های خارجی، سوئیچ ها و سایر لوازم جانبی را به هم متصل کنند. این جعبه شامل 19 درپوش دکمه و سه درپوش چوبی است تا به کاربران کمک کند پیکربندی را پیدا کنند که برای آنها بهترین کار را انجام می دهد. به عنوان مثال، آنها ممکن است یک کلاهک دکمه ای که دو سوکت دکمه را اشغال می کند یا یک کلاه چوبی گنبدی شکل را به جای استاندارد ترجیح دهند. علاوه بر این، سونی دارای 23 تگ درپوش دکمه قابل تعویض است تا به بازیکنان کمک کند تشخیص دهند که کدام ورودی را به هر دکمه نشان می دهند.

سونی اعلام کرده است که بازیکنان پلی‌استیشن 5 چه زمانی می‌توانند کنترلر مبتنی بر دسترسی جدید خود را خریداری کنند و هزینه دستگاه جانبی چقدر خواهد بود. اکسس کنترلر در تاریخ 6 دسامبر در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. قیمت آن ۹۰ دلار است و پیش‌سفارش‌ها در ۲۱ جولای آغاز می‌شود. مردم کانادا باید 120 دلار کانادا برای تجهیزات جانبی بپردازند. قیمت آن در بریتانیا 80 پوند، در اروپا 90 یورو و در ژاپن 12980 ین است.

همانطور که سونی قبلاً فاش کرده بود، مردم می توانند حداکثر دو کنترلر Access و یک DualSense را با هم جفت کنند تا یک “کنترل کننده مجازی واحد” ایجاد کنند. این بدان معناست که دو یا حتی سه نفر می‌توانند یک شخصیت را کنترل کنند و به دوستان و اعضای خانواده این امکان را می‌دهند که در صورت نیاز دست یاری بدهند.

ایزابل توماتیس، معاون برند، سخت افزار و لوازم جانبی Sony Interactive Entertainment، در یک پست وبلاگی نوشت که این شرکت به مدت پنج سال با کمک سازمان های دسترسی و کارشناسان بر روی کنترلر کار می کند. هدف توسعه کیتی بود که «بازیکنان معلول را قادر می‌سازد تا راحت‌تر و برای مدت طولانی‌تر بازی کنند و بازیکنان بیشتری را قادر سازد تا در لذت بازی سهیم شوند».



منبع

بازیکنان می توانند تا 30 نمایه برای کنترلر Access با نگاشت دکمه های مختلف و تنظیمات چوب برای هر کدام تنظیم کنند. گزینه ای برای غیرفعال کردن دکمه های خاص برای جلوگیری از فشار دادن تصادفی وجود دارد و کاربران می توانند دستورات را روشن یا خاموش کنند.