چاک شومر در حال رها کردن توپ برای تنظیم هوش مصنوعی است

چاک شومر در حال رها کردن توپ برای تنظیم هوش مصنوعی است

قابلیت‌های هوش مصنوعی با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال رشد هستند، و در حالی که ظاهراً این امر مستلزم هزینه‌های زیادی برای توسعه ایالات متحده است، به نظر نمی‌رسد به یک اقدام بسیار واضح ترجمه شود: مقررات. یک گروه دو حزبی متشکل از چهار سناتور به رهبری چاک شومر، رهبر اکثریت، طرحی قانونی برای هوش مصنوعی اعلام کرده اند که شامل اختصاص 32 میلیارد دلار به تحقیق و توسعه است. اما، مسئولیت ابداع اقدامات نظارتی در زمینه هایی مانند حذف مشاغل، تبعیض و نقض حق چاپ را به کمیته های سنا واگذار می کند.

شومر در مصاحبه ای که توسط نیویورک تایمز منتشر شد، گفت: «انجام مقررات بسیار سخت است زیرا هوش مصنوعی خیلی سریع در حال تغییر است. با این حال، در ماه مارس، پارلمان اروپا قوانین گسترده ای را برای تنظیم هوش مصنوعی تصویب کرد که تعهدات برنامه های هوش مصنوعی را بر اساس خطرات و اثراتی که می توانند به همراه داشته باشند، مدیریت می کند. اتحادیه اروپا اعلام کرد که امیدوار است از “حقوق اساسی، دموکراسی، حاکمیت قانون و پایداری محیط زیست در برابر هوش مصنوعی پرخطر محافظت کند، در حالی که نوآوری را تقویت کند و اروپا را به عنوان یک رهبر در این زمینه معرفی کند.”

به نظر می رسد شومر با یافتن این تعادل مخالف است، در عوض در مصاحبه اظهار داشت که سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی “به نوعی روش آمریکایی است – ما کارآفرین تر هستیم.”

بدون هیچ دلیلی و واضح است که در مورد دلایلی که او از مقررات دوری می‌کند فرضیه نمی‌دهیم، اگر نمی‌دانستید، یکی از دختران شومر به‌عنوان مدیر ارشد سیاست‌گذاری آمازون کار می‌کند و دیگری برای متا کار کرده است (معلوم نیست که آیا او هنوز هم دارد). علاوه بر این، در می 2022، نیویورک پست گزارش داد که بیش از 80 نفر از کارمندان سابق شومر در Big Tech در مکان هایی مانند گوگل و اپل شغل داشتند.

منبع