پیامدهای حمله سایبری شهرستان فولتون همچنان ادامه دارد، سیستم‌های کلیدی همچنان خراب هستند

پیامدهای حمله سایبری شهرستان فولتون همچنان ادامه دارد، سیستم‌های کلیدی همچنان خراب هستند

سیستم‌های کلیدی در شهرستان فولتون، جورجیا از هفته گذشته که یک «حادثه سایبری» به سیستم‌های دولتی حمله کرد، آفلاین هستند. در حالی که شهرستان تمام تلاش خود را برای ادامه فعالیت های عادی انجام داده است، خطوط تلفن، سیستم های دادگاه، سوابق اموال و موارد دیگر همه از کار افتادند. این شهرستان هنوز جزئیات حادثه سایبری، از جمله اینکه چه گروهی می تواند پشت آن باشد یا انگیزه های این حمله را تایید نکرده است. به گفته راب پیتس، رئیس هیئت کمیسران شهرستان فولتون، از روز سه‌شنبه، به نظر نمی‌رسد نقض داده‌ای وجود داشته باشد.

شهرستان فولتون در ماه اوت به عنوان محلی که دادستان ها تصمیم گرفتند اتهامات دخالت در انتخابات را علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح کنند، خبرساز شد. اما نگران نباشید، مقامات به مردم اطمینان دادند که این پرونده تحت تأثیر این حمله قرار نگرفته است. فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، گفت: «تمام مطالب مربوط به پرونده انتخابات در یک سیستم جداگانه و بسیار امن نگهداری می‌شود که هک نشده است و طوری طراحی شده است که هرگونه دسترسی غیرمجاز را بسیار دشوار و حتی غیرممکن کند.»

با وجود این، سیستم های انتخاباتی شهرستان فولتون هدف حمله به نظر نمی رسید. در حالی که اداره ثبت نام و انتخابات شهرستان فولتون از کار افتاد، “هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه این رویداد مربوط به روند انتخابات باشد، وجود ندارد.” «با احتیاط فراوان، سیستم‌های فناوری مربوطه کانتی فولتون و وزیر امور خارجه (گرجستان) به عنوان بخشی از تلاش‌های واکنش از یکدیگر جدا شدند.»

تا کنون، تأثیر این حمله به طور گسترده ای از تأخیر در دریافت گواهی ازدواج گرفته تا جلسات دادگاه مختل شده است. روز چهارشنبه، یک ارتباط نادرست در طول قطع، حتی یک مظنون به قتل را از بازداشت خارج کرد. پس از اینکه مقامات به اشتباه مظنون را هنگام انتقال بین شهرستان کلیتون و شهرستان فولتون برای جلسه استماع آزاد کردند، تعقیب و گریز ادامه دارد.

این شهرستان اطلاعاتی درباره زمان بازیابی کامل سیستم‌ها منتشر نکرده است، اما در تلاش برای بازیابی با مجری قانون است. در همین حال، در حالی که رای دهندگان در دسترسی به برخی خدمات دولتی مشکل دارند، شهرستان Fulton فهرستی از اطلاعات تماس برای بخش های تحت تاثیر قرار داده است. شهرستان Fulton همچنین لیست کاملی از سیستم های آسیب دیده را منتشر کرد.

طبق گزارشات، در حالی که قطعی‌های IT دولتی رخ می‌دهد، یک دانش‌آموز محلی نیز به سیستم‌های مدارس شهرستان Fulton نفوذ کرده است. StateScoop در جمعه. سیستم مدرسه هنوز در حال بررسی است که آیا اطلاعات شخصی ممکن است نقض شده باشد یا خیر، اما بیشتر خدمات تا دوشنبه به صورت آنلاین بازگشته اند.

منبع