پردازنده گرافیکی کم مصرف Innosilicon Fantasy 2 معرفی شد، کندتر از Fantasy 1 است

شایان ذکر است که سری‌های گرافیکی فانتزی از DirectX 11 API و تمامی سیستم‌عامل‌های اصلی پشتیبانی می‌کنند که آن‌ها را به پردازنده‌های گرافیکی رومیزی کامل تبدیل می‌کند. متأسفانه، ما هنوز واقعاً پردازنده گرافیکی Fantasy 1 را در عمل ندیده‌ایم، زیرا نمایش رسمی بازی‌هایی مانند League of Legends را مسدود می‌کند.

همانطور که وعده داده بود، شرکت چینی Innosilicon نسل جدیدی از سری گرافیک های گرافیکی فانتزی را معرفی کرد.

نسل دوم فانتزی که با نام Fantasy 2 نیز شناخته می شود، یک CPU کم مصرف است که می تواند تا 1.5 TFLOPS عملکرد محاسباتی تک دقیق را ارائه دهد. این در واقع عملکرد پایین تری نسبت به Fantasy 1 است که تا 5 TFLOP در پیکربندی تک GPU ارائه می شود.

پردازنده گرافیکی فانتزی 2 منبع: 163

منبع: 163 از طریق Löschzwerg







منبع

این مشخصات فقط برای پردازنده گرافیکی است و هنوز هیچ اشاره ای به کارت گرافیک احتمالی نشده است. ذکر شده است که فانتزی 2 باید با راه حل های خنک کننده بدون فن کار کند که ویژگی خوبی برای راه حل های تعبیه شده است.

گرافیک فانتزی 2 تا 1.5 ترافلاپس (FP32)

اما تمرکز در Fantasy 2 عملکرد نیست بلکه قدرت کم است. انتظار می رود در محدوده 4 وات تا 15 وات کار کند که به طور قابل توجهی کمتر از 20 تا 50 وات برای نسل قبلی است. این GPU به طور رسمی برای رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها و سیستم های صنعتی (جاسازی شده) طراحی شده است.

این پردازنده از حافظه کم توان DDR5X (LPDDR5X) تا سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. ممکن است مدل هایی با ظرفیت های VRAM 2، 4 و 8 گیگابایتی عرضه شوند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر