پردازنده گرافیکی کم حاشیه Sparkle Arc A380 خنک‌تر تک شیار می‌شود و اولین پردازنده در جهان است.

پردازنده گرافیکی کم حاشیه Sparkle Arc A380 خنک‌تر تک شیار می‌شود و اولین پردازنده در جهان است.

پردازنده گرافیکی Sparkle Arc A380 به یک هیت سینک تک اسلات مجهز شده است

YouTuber ETA Prime که بر روی ابزارها و فناوری‌هایی تمرکز می‌کند که می‌توانند در دست شما قرار بگیرند، اخیراً یک ویدیوی جذاب را آپلود کرده است که دارای یک تغییر کارت گرافیک کمیاب است.

اگر به چند ماه قبل برگردیم، Sparkle پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ Arc خود را معرفی کرد که در واقع طیف کاملی از آن هستند. پس از این، این شرکت بعداً پایین‌ترین سطح خود را با نام سری Arc A3 معرفی کرد که شامل مدل‌هایی مانند A310 یا A380 می‌شود. کارت گرافیک نمایش داده شده Sparkle Arc A380 است.

Sparkle چندین کارت بر اساس این SKU توسعه داده است. برخی از آنها دارای پیکربندی دو فن و دو اسلات هستند، در حالی که برخی دیگر از تنظیمات تک فن و تک اسلات استفاده می کنند. با این حال، همه آنها طراحی PCB یکسان و عناصر طراحی کم مشخصات را دارند. این به ETA Prime اجازه داد تا دو مدل را برای ایجاد یک کارت جدید ترکیب کند: پردازنده گرافیکی Arc A380 با طراحی خنک‌کننده تک شیار و کم مشخصات که از A310 به عاریت گرفته شده بود. از نظر فنی، این اولین A380 با چنین طراحی در جهان خواهد بود.

Sparkle Arc A380 تک شیار و کم مشخصات، منبع: ETA Prime

هدف این پروژه ادغام پردازنده گرافیکی اصلاح شده در شاسی Minisforum MS01 است، یک کامپیوتر فشرده مجهز به یک اسلات PCIe با اندازه کامل که قادر به پشتیبانی از چنین کارت‌های گرافیکی NVIDIA T1000 مبتنی بر پردازنده‌های گرافیکی Turing یا Sparkle Arc است، اما در مورد دوم وجود دارد. بدون مدل A380

به عنوان یادآوری، خود A380 مبتنی بر معماری کامل پردازنده گرافیکی ACM-G11 است که دارای 8 هسته Xe و محدودیت توان کم 43 وات است. علاوه بر این، 6 گیگابایت حافظه GDDR6 نیز ارائه می شود. همانطور که در ویدئو مشخص شد، عملکرد پردازنده گرافیکی به طور قابل توجهی خوب است و نرخ فریم های “قابل پخش” را در 1080p ارائه می دهد. با این حال، ویژگی برجسته آن پشتیبانی آن از رمزگذاری AV1 است.

به طور کلی، این ویدیو نشان می دهد که ARC A380 می تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای رایانه های شخصی کوچک با برخی تغییرات عمل کند. با وجود این، این ویدئو همچنین محدودیت‌های خاصی را تایید می‌کند، مانند عدم وجود خنک‌کننده‌های پس از فروش آسان برای پردازنده‌های گرافیکی موجود. مطمئناً برخی از شرکت‌های خنک‌کننده سطح بالا می‌توانند چیزی ساکت‌تر و کارآمدتر بسازند.

منبع:

(ETA PRIME) اولین پردازنده گرافیکی ARC A380 با مشخصات پایین تک اسلات جهان! قدرت چاپ پا کوچک (16,413 بازدید)



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر