پردازنده‌های گرافیکی BMG-G21 و G10 اینتل Arc Xe2-HPG “Battlemage” در مانیفست‌های حمل و نقل مشاهده شدند

پردازنده‌های گرافیکی BMG-G21 و G10 اینتل Arc Xe2-HPG "Battlemage" در مانیفست‌های حمل و نقل مشاهده شدند

پردازنده‌های گرافیکی اینتل Battlemage G21 و G10 برای راه‌اندازی آماده می‌شوند

علی‌رغم رویدادهای مطبوعاتی متعدد در ماه‌های اخیر، اینتل در مورد به‌روزرسانی‌های Battlemage، معماری GPU گسسته نسل بعدی آن‌ها، سخت صحبت کرده است. وقتی مستقیماً از کارکنان اینتل سؤال شد، تأیید می‌کنند که این شرکت فعالانه در توسعه نرم‌افزار مشارکت دارد، اگرچه طبق گزارش‌ها، پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی حداقل از آگوست سال گذشته در آزمایشگاه‌ها بوده‌اند.

سری Battlemage GPU دارای حداقل یک پردازنده گرافیکی است: G21 که در طی یک تور در آزمایشگاه های اینتل مشاهده شد. با این حال، شایعاتی در مورد وجود پردازنده‌های گرافیکی G10 و G31 نیز منتشر شده است. مانیفست های حمل و نقل اخیر ظاهر شده است، که نشان می دهد حداقل یکی از این GPU های شایعه شده، G10، نیز تایید شده است:

پردازنده‌های گرافیکی Battlemage G21 و G10، منبع: @momomo_us

وجود پردازنده‌های G10 و G21 ممکن است کاملاً غافلگیرکننده نباشد، زیرا نقشه راه غیررسمی که سال گذشته به بیرون درز کرد، به هر دوی این پردازنده‌ها اشاره کرد. ظاهراً G21 یک نسخه رده بالا با TDP زیر 225 وات است، در حالی که گفته می شود G10 یک SKU میان رده با TDP زیر 150 وات است. از این نظر، آن ها به ترتیب جایگزین مستقیم ACM-G10 و G11 هستند.

پردازنده‌های گرافیکی Battlemage G21 و G10، منبع: Red Gaming Tech

با انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه NVIDIA ممکن است سری Blackwell RTX 50 خود را در اوایل امسال عرضه کند، اینتل این خطر را دارد که یک بار دیگر از سری جدید GPU خود، Battlemage، خیلی دیر رونمایی کند. در حالی که پیش بینی می شود عملکرد به طور قابل توجهی بهبود یابد، حتی با شتاب ردیابی پرتوی سریعتر، زمان انتشار Battlemage می تواند بزرگترین مزیت یا معایب آن باشد، بسته به اینکه اینتل چه زمانی آماده راه اندازی آن است.

بسیاری از علاقه مندان به پردازنده گرافیکی مشتاقانه منتظر به روزرسانی های Battlemage هستند و فرصت های متعددی برای اینتل وجود دارد که آنها را در ماه های آینده ارائه دهد. با توجه به برنامه ریزی رویداد Vision 2024 برای اوایل آوریل و برنامه ریزی سخنرانی اصلی Computex برای اوایل ژوئن، شانس زیادی برای اینتل وجود دارد که حداقل به پیشرفت و وضعیت Battlemage اشاره کند.

نقشه راه گرافیک Intel ARC
VideoCardz Intel ARC
“کیمیاگر”
Intel ARC
“Battlemage”
Intel ARC
“آسمانی”
Intel ARC
“دروید”
معماری Xᵉ HPG Xᵉ² HPG Xᵉ³ HPG Xᵉ معماری بعدی
گره ساخت TSMC N6 TBC TBC TBC
تاریخ انتشار 2022 2024-2025 202x 202x
پردازنده های گرافیکی ACM-G10
ACM-G11
ACM-G12
BCM-G10
BCM-G21
GCM-G31 (؟)
TBC TBC
PCIe PCIe 4.0 PCIe 5.0 TBC TBC

منبع: @momomo_us



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر