پردازنده‌های گرافیکی Battlemage اینتل با 20 و 24 هسته Xe و 12 گیگابایت VRAM در وب‌سایت SiSoftware Sandra مشاهده شد.

پردازنده‌های گرافیکی Battlemage اینتل با 20 و 24 هسته Xe و 12 گیگابایت VRAM در وب‌سایت SiSoftware Sandra مشاهده شد.

اولین پردازنده گرافیکی Battlemage اینتل در صفحه SiSoftware Sandra وجود دارد

اینتل در مورد اخبار Battlemage، معماری گرافیکی گسسته آتی خود، رویکردی دقیق دارد. این شرکت به دلیل تاخیرهای طولانی در راه اندازی نسخه قبلی خود “Alchemist” که برای رقابت با سری های نسل فعلی AMD و NVIDIA کار سختی دارد، با انتقاد مواجه شده است. با وجود این، قیمت جذاب و ظرفیت حافظه سخاوتمندانه محصولات Arc اینتل، بسیاری از گیمرها را متقاعد کرده است که به GPUهای اینتل فرصت بدهند. بازخورد جمع‌آوری‌شده از نسل اول پذیرندگان Arc، توسط اینتل برای بهینه‌سازی درایورها و ارائه عملکرد حتی بیشتر برای همه محصولات Alchemist، از جمله Meteor Lake موبایل استفاده می‌شود.

اکنون توجه به تدریج به سمت جانشین کیمیاگر (Xe2-HPG) از پردازنده‌های گرافیکی مجزای دسکتاپ و موبایل معطوف شده است. اینتل زمان عرضه چنین محصولی را تایید نکرده است و در طول سال‌ها حتی یک تیزر برای گرافیک‌های گسسته Intel Arc وجود نداشته است. اخیراً، تام «TAP» پترسن، عضو اینتل، تأیید کرد که بیش از 30 درصد از تیم پردازنده‌های گرافیکی اینتل بر روی نرم‌افزار Battlemage کار می‌کنند، در حالی که بقیه قبلاً به نسل سوم سری Xe-HPG با اسم رمز Celestial متعهد هستند.

اکنون، با توجه به ورودی‌های صفحه SiSoftware Sandra، اینتل در حال کار بر روی دو تراشه Xe2 مجهز به 20 Xe-Core (160 EU) و 24 Xe-Core (160 EU) است. هر دو ظاهراً دارای ظرفیت حافظه 11.6 گیگابایتی (بنابراین 12 گیگابایت) خواهند بود. این ورودی ها توسط @miktdtو توسط Wccftech انتخاب شد.

ورودی های ادعایی Xe2-LPG، منبع: SiSoftware

داده ها نشان می دهد که هیچ یک از این دو در واقع سریعتر از همتای کیمیاگر خود نیستند. با این حال، شایان ذکر است که بهینه سازی نرم افزار اینتل با داده های جدیدتر نتایج بهتری را به همراه دارد. بنابراین، نتایج جدیدتر به احتمال زیاد عملکرد بهبود یافته را نشان می دهد.

Intel Arc Battlemage، منبع: RedGamingTech

سری پردازنده‌های گرافیکی Battlemage اینتل به‌طور غیررسمی ادعا می‌کنند که دارای زیرسیستم حافظه نسل بعدی (احتمالاً GDDR7) و ردیابی اشعه بهبود یافته هستند. جدیدترین شایعات حاکی از آن است که این معماری ممکن است دارای تعداد دو برابر هسته در هر Xe-Core باشد. بنابراین محصول ذکر شده در بالا از نظر تئوری باید عملکرد بیشتری را ارائه دهد.

نقشه راه گرافیک Intel ARC
VideoCardz Intel ARC
“کیمیاگر”
Intel ARC
“Battlemage”
Intel ARC
“آسمانی”
Intel ARC
“دروید”
معماری Xᵉ HPG Xᵉ² HPG Xᵉ³ HPG Xᵉ معماری بعدی
گره ساخت TSMC N6 TBC TBC TBC
تاریخ انتشار 2022 2024 202x 202x
پردازنده های گرافیکی ACM-G10
ACM-G11
ACM-G12
BCM-G10
BCM-G21
GCM-G31
TBC TBC
Max Xe-Cores 32 32 TBC TBC
حداکثر اتحادیه اروپا 512 1024 TBC TBC
PCIe PCIe 4.0 PCIe 5.0 TBC TBC

منبع: SiSoftware #1, #2, مایکل از طریق Wccftech



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر