پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon RX 7900 و NVIDIA GeForce 40 به تدریج در اروپا ارزان‌تر می‌شوند.

جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی در ماه فوریه ارزان‌تر هستند

منبع: Hardware.info، کانال های هیئت مدیره، Reddit





منبع

کارت‌های گرافیک ارزان‌تر ممکن است متعلق به گذشته باشند. در Mindfactory، یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشان آلمانی، میانگین قیمت یک کارت گرافیک فروخته شده در فوریه امسال حداقل 93 درصد بیشتر از سال 2020 است. میانگین قیمت فروش برای پردازنده‌های گرافیکی GeForce اکنون 825 یورو است، در حالی که پردازنده‌های گرافیکی Radeon معمولاً یورو قیمت دارند. 600، که به ترتیب از 427 یورو و 295 یورو از سال 2020 افزایش یافته است. داده های سال 2023 ممکن است تحت تأثیر این واقعیت باشد که AMD و NVIDIA به تازگی پردازنده های گرافیکی پیشرفته خود را راه اندازی کرده اند، بنابراین مشخص است که مشتریان هزینه بیشتری می پردازند.

AMD Radeon RX 7900 XTX اکنون 14٪ ارزان تر از ژانویه است، اما قیمت آن هنوز 6٪ از قیمت خرده فروشی پیشنهادی (MSRP) بالاتر است. از سوی دیگر، RX 7900 XT SKU اکنون 6.9 درصد ارزان تر از MSRP است. قیمت NVIDIA RTX 4090 تنها در یک ماه 6.2 درصد کاهش یافته است که بزرگترین کاهش برای سری RTX 40 است.

فروش کارت گرافیک های رومیزی به شدت کاهش یافته است. به گزارش Board Channels، در چین، ژانویه 9 درصد افزایش فروش نسبت به دسامبر داشته است، اما همچنان سال به سال 42 درصد کاهش داشته است. این اعداد باید برای سازندگان GPU چشم باز کنند و انگیزه ای برای کاهش قیمت باشند، اما این چیزی نیست که در حال حاضر در بازار اتفاق می افتد.

اصلاح کوچک قیمت پردازنده گرافیکی در اروپا.

این واقعیت را تغییر نمی دهد که GPU های دسکتاپ هنوز نسبتاً گران هستند. به گفته Hardware.info که به تازگی گزارش GPU خود را در ماه فوریه منتشر کرده است، قیمت ها در واقع در حال کاهش هستند. به طور متوسط، این میزان برای پردازنده‌های گرافیکی Radeon 5.6 درصد و برای GeForce 3 درصد در مقایسه با ژانویه است. قیمت گذاری اولیه به آرامی در حال عادی شدن است و برخی از GPU ها اکنون زیر MSRP (RTX 4080 یا RX 7900XT) در دسترس هستند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر