پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی AMD، NVIDIA و Intel به احتمال زیاد در سال 2025 وارد بازار خواهند شد

پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی AMD، NVIDIA و Intel به احتمال زیاد در سال 2025 وارد بازار خواهند شد

لطفا توجه داشته باشید که این پست با عنوان a برچسب گذاری شده است شایعه.

شایعات حاکی از آن است که پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی AMD، Intel و NVIDIA در سال 2025 عرضه خواهند شد.

علاقه مندان به کارت گرافیک باید خود را برای صبر آماده کنند، زیرا شایعات پس از Computex نشان می دهد که ممکن است تمام معماری های GPU نسل بعدی در سال آینده منتشر شود.

Tweakers بینش‌هایی را از صحبت با نمایندگان شرکت در طول بازدیدهای Computex خود به اشتراک گذاشته‌اند. به نظر می رسد که همه آنها موافق بودند که Radeon RX 8000 یا سری B Intel Arc B در سال جاری عرضه نمی شوند. در حالی که رسانه ها در ابتدا اخبار مربوط به GPU های GeForce را به اشتراک نمی گذاشتند، آنها اکنون داستانی را منتشر کرده اند که ادعا می کند GPU های NVIDIA نیز امسال عرضه نمی شوند:

منابع مختلفی که نزدیک به انویدیا هستند در جریان تجارت کامپیوتکس به Tweakers گزارش دادند که نسل جدید کارت‌های گرافیک قرار است تنها در اوایل سال 2025 عرضه شوند. این اعلام ممکن است هنوز در اواخر سال 2024 اتفاق بیفتد، اما هنوز قطعی نیست. در هر صورت، هیچ حجم قابل توجهی برای فروش قبل از سال جدید در دسترس نخواهد بود.

– توماس هوخستنباخ، توییکرز

اگر چنین باشد، تمام سری‌های GPU نسل بعدی در اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 انتظار می‌روند:

سری GPU نسل بعدی:

  • اینتل آرک سری B Battlemage/Xe2-HPG
  • AMD Radeon RX 8000 RDNA4
  • NVIDIA GeForce RTX 50 بلک ول

در جریان کنفرانس مطبوعاتی و تحلیلگران Computex، مدیر عامل NVIDIA زمان عرضه سری RTX 50 را تایید نکرد. با این حال او به این سریال اشاره کرد و اظهار داشت که بعداً در مورد آن صحبت خواهد شد. متأسفانه وی مشخص نکرد که آیا امسال این اتفاق می افتد یا خیر.

Tweakers تنها رسانه‌ای نیستند که تاریخ‌های مختلف عرضه سری RTX 50 را گزارش می‌کنند. به گفته حسن مجتبی از Wccftech، شرکای هیئت مدیره انتظار دارند این سری جدید در سه ماهه چهارم امسال یا اوایل سال 2025 عرضه شود. AGF که در گذشته با برنامه های انویدیا آشنا بوده است، اظهار می دارد که هیچ چیز تغییر نکرده است و سری RTX 50 هنوز به در سال 2024 انتظار می رود.

این سردرگمی احتمالاً از برنامه‌های اواخر سال 2024 برای سری RTX 50 یا این واقعیت ناشی می‌شود که شرکای هیئت مدیره از تاریخ‌های اعلام و انتشار به جای یکدیگر استفاده می‌کنند، که یکسان نیستند. پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA معمولاً چند هفته پس از معرفی به بازار می‌رسند، بنابراین گفته می‌شود که معرفی هنوز هم در سال جاری اتفاق می‌افتد.

واضح است که این تاییدیه یا خبری از تاخیر نیست، زیرا تنها یکی از این شرکت‌ها برنامه‌های خود را برای سری جدید GPU گسسته اعلام کرده است. AMD اسلایدی منتشر کرد مبنی بر اینکه RDNA4 تا سال 2024 وارد بازار خواهد شد، اما طبق آخرین گزارش ها، ممکن است دیگر اینطور نباشد.

AMD RDNA4 تا سال 2024، منبع: AMD

البته همه اینها بر اساس شایعات است. اگر چیزی در این مرحله می تواند تغییر کند، مشخصات نمونه مهندسی و تاریخ انتشار است. علاوه بر این، انویدیا هیچ دلیلی برای عرضه سری RTX 50 خود به این زودی ندارد، زیرا نه AMD و نه اینتل برنامه‌ای برای عرضه پردازنده‌های گرافیکی کلاس علاقه‌مندان در آینده نزدیک ندارند. شایعات کنونی حاکی از آن است که فشار اولیه NVIDIA با بازی Blackwell با پردازنده‌های گرافیکی پرچمدار GB202/GB203 برای مدل‌های RTX 5090/5080 خواهد بود.

منبع: Tweakers (AMD/Intel)، Tweakers (NVIDIA) AGF/حسن مجتبی (NVIDIA)بازده بالا (NVIDIA)



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر