پردازنده‌های دسکتاپ Meteor Lake-S اینتل دارای 20 خط PCIe Gen5، پلتفرم Z890 برای پشتیبانی از WiFi-7 هستند.

یکی از افشاگران سخت افزار، TCL (@leaf_hobby) که قبلاً مشخصات کامل سری Xeon W3400/2400 اینتل را قبل از عرضه فاش کرده بود، ادعا می کند که جزئیات پلتفرم دسکتاپ Meteor Lake-S را می داند.

سری جدید CPU در نهایت دارای 20 خط PCIe Gen5 خواهد بود که 16 خط به پردازنده گرافیکی و 4 خط برای ذخیره سازی اختصاص داده شده است (پلتفرم فعلی به 16 خط محدود شده است). علاوه بر این، گفته می شود که خود چیپست Z890 دارای 4 خط اضافی Gen4 است. با این حال، اینتل به وضوح در حال آماده سازی یک رقیب مستقیم برای پلتفرم AMD 600E است.





منبع

جزئیاتی که هنوز وجود ندارد پشتیبانی از حافظه است. می توان حدس زد که Z890 از حافظه DDR5 سریعتر از 5600 MT/s پشتیبانی می کند، اما هنوز به این موضوع اشاره نشده است. علاوه بر این، هیچ اشاره ای به پشتیبانی از حافظه DDR4 نشده است، که به شدت نشان می دهد که اینتل پشتیبانی از این فناوری را با سری جدید متوقف خواهد کرد.

لطفا توجه داشته باشید که این پست با عنوان a برچسب گذاری شده است شایعه.

پلتفرم دسکتاپ Intel Meteor Lake با خطوط PCIe بیشتر

جزئیات مربوط به پلتفرم دسکتاپ نسل بعدی ماه ها پیش فاش شد. چیپ‌ست‌های جدید قرار است با سوکت LGA-1851 که ظاهراً برای پردازنده‌های Meteor Lake و Arrow Lake جفت می‌شوند. اندازه بسته از زمان Alder Lake تغییر نکرده است، به این معنی که خنک کننده های جدید LGA1700 همچنان باید با سوکت جدید “V1” سازگار باشند.

Z890 دارای 4.0 x4 اضافی از چیپست، مجموع خطوط x24 Gen4 است
اولین Wi-Fi 7

حالا فقط 6P+8E و 6P+16E، 8P تحت توسعه؟
این همه چیزی است که من می دانم

MTL-S دارای 5.0 x4 اضافی از CPU است (برای M.2؟)
5.0 x 16
5.0 x4
4.0 x4
از CPU Direct
بدون AVX512

– TLC (@leaf_hobby) 25 فوریه 2023

می گوید از ویندوز 12 در لیست سیستم عامل پشتیبانی می کند (؟)

با شایعات در مورد لغو سری دسکتاپ Meteor Lake-S، نباید فراموش کرد که مشخصات پلتفرم باید قبلاً با شرکای خاصی از اینتل به اشتراک گذاشته شده باشد. این امر اتفاقی که برای سری Core نسل بعدی خواهد افتاد را تأیید یا رد نمی کند، بلکه آنچه اینتل برای پلتفرم مشتری دسکتاپ جدید خود در نظر گرفته یا هنوز در حال برنامه ریزی است، نیست.

زمان انتشار Z890 در حال حاضر در دسترس نیست، اما برخی منابع ادعا می کنند باید در سه ماهه دوم سال آینده منتشر شود. این به دنبال تازه سازی Raptor Lake برای رایانه های رومیزی است که برای سه ماهه سوم امسال برنامه ریزی شده است.

جالب اینجاست که گفته می شود Z890 از فناوری Wi-Fi 7 پشتیبانی می کند. این احتمالا بدان معناست که اینتل تا زمانی که این پلتفرم آماده بازار شود، چیپست شبکه بی سیم خود را توسعه خواهد داد. در نهایت، مشخصاتی که افشاکننده دیده است، به پشتیبانی از ویندوز 12 نیز اشاره می کند.

سوکت Intel LGA 1851 منبع: Benchlife

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر