ویژگی های اپل ویژن پرو که دوست داریم در WWDC 2024 ببینیم

ویژگی های اپل ویژن پرو که دوست داریم در WWDC 2024 ببینیم

یک سال از زمان رونمایی اپل از Vision Pro و حدود چهار ماه پس از عرضه بی‌صدا آن، هدست محاسبات فضایی هنوز به طرز شگفت‌آوری احساس می‌کند که پخته نشده است. ویژگی های ساده، مانند توانایی سازماندهی آیکون ها در صفحه اصلی visionOS، در هیچ کجا یافت نمی شوند. محتوایی که واقعاً قابلیت‌های فراگیر Vision Pro را نشان می‌دهد، هنوز نادر است (این فقط یک نگاه اجمالی از آنچه ممکن است بود).

بر اساس این شرکت visionOS 2 را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود ((WWDC 2024) به نمایش خواهد گذاشت، اما به روز رسانی بیشتر بر بهبود تجربه Vision Pro تمرکز دارد. ما می توانیم نسخه های بومی Vision Pro نرم افزار اپل را انتظار داشته باشیم (در حال حاضر هدست از نسخه های iPad استفاده می کند. از بسیاری از برنامه‌ها)، و همچنین یک برنامه رمز عبور و محیط‌های جدید، بر اساس گزارش‌ها، «هوش مصنوعی اپل» نامیده می‌شود، که روشی بی‌پروا برای استعمار اصطلاح «AI» است.

فراتر از پرداخت جزئی و رفع اشکال، در اینجا چیزی است که من می خواهم در ویژن پرو در WWDC 2024 (یا واقعاً، هر زمانی در سال آینده، اپل!) ببینم.

شاید گیج کننده ترین جنبه ویژن پرو این باشد که چگونه از بازی خوب با آیفون خودداری می کند. اگر برای استفاده از یک برنامه احراز هویت نیاز به باز کردن قفل گوشی خود داشتید یا به سرعت پیام Slack را مشاهده کردید، برای استفاده از FaceID باید Vision Pro را بردارید، یا پین خود را تایپ کنید و از طریق دوربین‌های میانی هدست نگاه کنید. چرا؟!

اگر اپل در حال حاضر می تواند انعکاس macOS واضح و بدون تاخیر را ارائه دهد، جهش بزرگی نیست که چیزی مشابه را برای آیفون و آی پد به ما ارائه دهد. مطمئناً، در حالت ایده‌آل می‌توانید پیام‌های متنی و سایر وظایف خود را در Vision Pro بدون اتکا به دستگاه‌های دیگر مدیریت کنید. با این حال، در واقع، برنامه Messages همیشه متن ها را به سرعت آیفون شما دریافت نمی کند و تاریخچه متون و مخاطبین آن نیز اغلب متفاوت است.

ارائه یک پاپ آپ سریع از صفحه نمایش آیفون شما این مشکلات را پاک می کند و شما را در جریان هر کاری که در Vision Pro روی آن کار می کنید نگه می دارد. در مورد عدم وجود FaceID، اپل می تواند احراز هویت آیفون شما را با اپل آیدی شما مرتبط کند. شما از قبل باید با اسکن پین یا اپتیک آیدی وارد Vision Pro خود شوید، و همچنین وارد شناسه خود شوید تا اپل از قبل بداند شما چه کسی هستید.

دسکتاپ مک در ویژن پرودسکتاپ مک در ویژن پرو
صفحه نمایش مک بوک ایر من را در داخل ویژن پرو منعکس کنید. (عکس از Devindra Hardawar/Engadget)

وقتی صحبت از آیپد به میان می آید، انعکاس صفحه می تواند به همان اندازه که در مک ها مفید است، مفید باشد. اگر در حال تایپ کردن سندی در iPad Pro با صفحه کلید جادویی بودید، چرا نباید بتوانید این کار را در Vision Pro ادامه دهید؟ پشتیبانی از آی‌پدهای کم‌قدرت‌تر نیز می‌تواند مفید باشد، زیرا می‌توانند رسانه‌ها یا بازی‌های دانلود شده را بازتاب دهند. چرا وقتی می‌توانید به تراشه M2 در iPad Air ضربه بزنید، پردازنده M2 هدست را سنگین کنید؟

اگر این مفهوم را یک گام فراتر برداریم، خوب است که در نهایت میرورینگ اپل واچ را نیز داشته باشیم. تصور کنید هنگام استفاده از Vision Pro مچ دست خود را بلند کرده اید و یک نمای اجمالی از اعلان ها یا کنترل های رسانه داشته باشید. چه می‌شود اگر به محض اینکه روی مبل خود می‌نشینید، می‌توانید نسخه 300 اینچی صفحه اصلی Apple TV خود را ببینید. اپل این پتانسیل را دارد که در حین استفاده از هدست خود واقعیت را شکل دهد، پس چرا برای دستگاه های خود به آن توجه نکنیم؟

باربی در ویژن پروباربی در ویژن پرو
سیب

شایعات اخیر حاکی از آن است که نسخه‌های بومی برنامه‌های اپل را در Vision Pro مشاهده خواهیم کرد (بسیاری از آنها در حال حاضر فقط برنامه‌های iPad بسته‌بندی شده‌اند)، اما من امیدوارم که شاهد حضور توسعه‌دهندگان بیشتری در پلتفرم باشیم. هنوز هیچ برنامه Vision Pro برای Netflix، YouTube یا Spotify وجود ندارد. اگر می‌خواهید از این سرویس‌ها استفاده کنید، باید وارد یک مرورگر وب شوید یا به یک اتکا کنید. این آینده محاسبات فضایی یکپارچه ای نیست که اپل به من وعده داده بود.

اکنون من مطمئن هستم که برای اپل سخت خواهد بود که یوتیوب را به خوبی با Vision Pro بازی کند، به خصوص که گوگل اخیراً یک شراکت مرموز با . اما عدم دریافت Netflix و Spotify روی هدست همچنان یک مشکل بزرگ برای اپل است. بدون برنامه‌هایی که هر روز با آن‌ها زندگی می‌کنیم، Vision Pro همیشه پخته به نظر می‌رسد.

اپل ویژن پرواپل ویژن پرو
عکس از Devindra Hardawar/Engadget

بلندگوهای داخلی Vision Pro خوب هستند، اما عمق یک جفت بلندگوی قفسه کتاب یا HomePod خود اپل را ندارند. و آنها مطمئناً امتیاز پایینی را که از یک سیستم سینمای خانگی کامل و ساب ووفر دریافت می کنید، ندارند. پس چرا نمی توانیم به راحتی صدا را به آن دستگاه ها ارسال کنیم؟

به ما اجازه دهید AirPlay به هوم پادها در یک هوی و هوس! بگذارید در سینمای خانگی خود بنشینم و در حین تماشا از بلندگوهای عظیم اطرافم لذت ببرم جاده خشم در مقیاس نزدیک به IMAX در ویژن پرو! در حالی که من از استفاده از AirPod Pros برای صدای فراگیر در حین حرکت لذت می برم، آنها نمی توانند شمعی را به برج های مجهز به Dolby Atmos در زیرزمین من نگه دارند.

من مطمئن هستم که کاربران سینمای خانگی اولویت بالایی برای اپل نیستند، اما در حال حاضر، چه کسی به دلیل صرف هزینه های بیش از حد برای سخت افزاری که برای همه مناسب نیست، شناخته شده است؟

منبع