همه چیزهایی که اپل امروز اعلام کرد از جمله iOS 18، هوش مصنوعی با Apple Intelligence و موارد دیگر

همه چیزهایی که اپل امروز اعلام کرد از جمله iOS 18، هوش مصنوعی با Apple Intelligence و موارد دیگر

سخنرانی امروز برای کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل، بسیاری از انتظارات کاربران را در اواخر امسال، زمانی که همه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اصلی آن در پاییز برای عموم عرضه می‌شوند، به اشتراک گذاشت. تغییرات بزرگی که در iOS 18، macOS Sequoia و watchOS 11 ایجاد می‌شود شامل پشتیبانی از RCS، یک برنامه رمزهای عبور جدید، یک برنامه ماشین حساب اصلاح‌شده برای آیفون و آی‌پد و مجموعه‌ای از تزریق‌های هوش مصنوعی (AI) در سراسر صفحه به لطف «هوش اپل» جدید است. سیستم. اگر نتوانستید اخبار را به صورت زنده دریافت کنید، در اینجا خلاصه ای از همه چیزهایی که در WWDC 2024 اعلام شده است آورده شده است.

هوش اپلهوش اپل

سیب

اپل امسال در WWDC برنامه های خود را برای گنجاندن هوش مصنوعی در سیستم عامل های خود فاش کرد. این سیستم هوش مصنوعی مولد جدید که “هوش اپل” نامیده می شود، در iOS و iPad 18 و macOS Sequoia در قالب ابزارهای عملی (آنچه اپل معتقد است) ظاهر می شود که اکثر مردم می توانند به طور منظم از آن استفاده کنند. این ویژگی‌ها شامل ابزارهای نوشتاری جدید است که می‌تواند به شما در بازنویسی، تصحیح و خلاصه کردن مواردی مانند ایمیل‌ها و پیام‌های دیگر، شکلک‌های اصلی و ایجاد تصویر و موارد دیگر کمک کند. دست به دست شدن با تولید تصویر اصلی یک ویژگی جدید به نام Gemoji است که به کاربران اجازه می‌دهد با تایپ کردن توضیحات و الزاماتی مانند “T-rex wearing tutu on a surfboard” ایموجی‌های منحصر به فرد خود را ایجاد کنند.

سیری اکنون در حال دریافت هوش مصنوعی است که بخشی از آن توسط مدل‌های زبان بزرگ تامین می‌شود. علاوه بر درخواست از سیری برای حذف ایمیل یا ویرایش یک عکس، کاربران همچنین می‌توانند از دستیار مجازی بخواهند مقالات و صفحات وب را در سافاری خلاصه کند و حتی اطلاعات شخصی را از تصویر یک شناسه استخراج کند تا بتواند یک فرم آنلاین را پر کند. برای آنها. این شرکت بر اهمیت «زمینه شخصی» با هوش اپل تأکید کرد، که مواردی مانند استفاده از زبان طبیعی را برای جستجوی عکس‌هایی که فقط شامل اعضای خانواده یا دوستان خاص هستند را قادر می‌سازد.

اپل نشان داد که چگونه اکثر اقدامات هوش اپل بر روی دستگاه انجام می شود تا سیستم تا حد امکان بر حفظ حریم خصوصی متمرکز شود. برای درخواست هایی که نمی توانند به صورت محلی انجام شوند، کار به مراکز پردازش اپل ارسال می شود. این شرکت همچنین Private Cloud Compute را ایجاد کرد، قابلیتی که قرار است از ابر برای پردازش پیشرفته‌تر هوش مصنوعی استفاده کند و در عین حال مطمئن شود که داده‌های شما ایمن باقی می‌مانند.

ChatGPT OpenAI نیز در Apple Intelligence ادغام شده است و به کاربران اجازه می دهد تا به اپل اجازه دهند تا درخواست های خود را با ChatGPT به اشتراک بگذارند «در صورت مفید بودن». مثال‌های ارائه‌شده عبارتند از درخواست ایده‌های منو که حاوی مواد خاصی است، یا درخواست مشاوره دکور در حین ارائه عکس از فضایی که نیاز به اصلاح دارد. ChatGPT همچنین با ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی که برای iOS و iPadOS 18 در یک ویژگی جدید Compose عرضه می شوند، کار خواهد کرد. ادغام ChatGPT با iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia اواخر امسال عرضه خواهد شد و ظاهراً اپل قصد دارد در آینده از سایر مدل‌های هوش مصنوعی پشتیبانی کند – به این معنی که مشارکت آن با OpenAI یک انحصاری طولانی مدت نیست.

iOS 18iOS 18

سیب

به‌روزرسانی نرم‌افزار بعدی آیفون در پاییز برای کاربران عرضه می‌شود و همانطور که انتظار می‌رود، یکی از بزرگترین تغییرات پشتیبانی از Rich Communication Service یا RCS است. پروتکل پیام رسانی ایمن تر، پیشرفت های زیادی را نسبت به SMS ارائه می دهد، از جمله رمزگذاری سرتاسر، اشتراک گذاری رسانه بهتر و پشتیبانی از چت های گروهی مناسب. اپل قبلاً اعلام کرده بود که در سال 2024 از RCS پشتیبانی می کند تا با مقررات اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد، بنابراین تعجب آور نیست که ببینیم در ویژگی های آینده iOS 18 ذکر شده است. همچنین قابلیت «تپ بک» پاسخ با استفاده از ایموجی ها و استیکرها، قالب بندی متن و افکت ها و امکان ارسال پیام از طریق ماهواره نیز جدید برای پیام ها خواهد بود.

کاربران آیفون در iOS 18 کنترل بیشتری روی صفحه اصلی خود خواهند داشت، زیرا دیگر سیستم شبکه قفل شده نخواهد بود. کاربران می توانند نمادهای برنامه را به روشی آزادتر جابجا کنند، به علاوه می توانند رنگ نماد برنامه را نیز با استفاده از انتخابگر رنگ تغییر دهند. از نظر طراحی و چیدمان، این یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی است که در سال‌های اخیر در صفحه اصلی آیفون ایجاد شده است و به کاربران iOS ویژگی‌های مشابهی را می‌دهد که کاربران اندرویدی برای مدت طولانی داشته‌اند. در همین راستا، Control Center در iOS 18 به‌روزرسانی می‌شود تا گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را شامل شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا علاوه بر گزینه‌های بومی، کنترل‌های سریع را از برنامه‌های شخص ثالث برنامه‌ریزی کنند.

برنامه Photos در iOS 18 بازطراحی بزرگی را دریافت می‌کند و بر گروه‌هایی از عکس‌ها که به طور هوشمند سازمان‌دهی شده‌اند که حول خاطرات، سفرها و سایر رویدادهای بزرگ می‌چرخند، تاکید دارد. طرح جدید طرح‌بندی برگه‌های قدیمی را حذف می‌کند و زمانی که می‌توانید همه عکس‌های خود را به‌صورت جداگانه مشاهده کنید یا آنها را بر اساس مجموعه‌ها مشاهده کنید، یک طرح یک صفحه‌ای را به وجود می‌آورد. کاربران همچنین می‌توانند مواردی مانند اسکرین‌شات‌ها و رسیدهایی را که در قالب زمانی نمایش داده می‌شوند، فیلتر کنند، اما در غیر این صورت، گروهی از عکس‌های تعطیلات را به هم می‌ریزند.

چند ویژگی جدید حفظ حریم خصوصی در iOS 18 برجسته است، یعنی توانایی قفل کردن و مخفی کردن برنامه ها. در مورد اول، کاربران می‌توانند برنامه‌ای را قفل کنند تا اطلاعات حساس در پشت دیوار Face-ID یا Touch-ID باقی بماند و حتی کسانی را که به طور اتفاقی آیفون خود را به آنها می‌دهید نتوانند آن اطلاعات را ببینند. از طرف دیگر، مخفی کردن یک برنامه دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که شما فکر می کنید: یک برنامه را در یک پوشه مخفی خاص پنهان می کند که دیگران قادر به دیدن آن نیستند.

برنامه Calculator در iOS 18 تغییرات اساسی انجام می دهد، از جمله تبدیل واحدهای بهبود یافته، نوار کناری که فعالیت اخیر و ادغام با برنامه Notes را نشان می دهد. اما آنچه که می‌تواند حتی قابل توجه‌تر باشد این واقعیت است که برنامه اصلاح‌شده Calculator نه تنها در آیفون‌ها و مک‌ها در دسترس خواهد بود، بلکه برای اولین بار به عنوان بخشی از به‌روزرسانی iPadOS 18 به آی‌پد می‌آید. ویژگی جدیدی به نام Math Notes در اپلیکیشن ماشین حساب iPadOS تعبیه شده است که به کاربران امکان می دهد معادلات ریاضی را با Apple Pencil بنویسند و برنامه بسیاری از آنها را فوراً حل کند.

iPadOS 18 همچنین دارای نوار Tab جدید است که شبیه جزیره دینامیک در آیفون‌ها است. این نوار دسترسی به کنترل‌های ضروری را حتی زمانی که در برنامه‌ها هستید آسان‌تر می‌کند و بسته به کاری که انجام می‌دهید، می‌تواند در بالای صفحه یا به‌عنوان یک نوار کناری در سمت چپ نمایشگر نشان داده شود. برنامه Notes در iPadOS یک ویژگی جدید دیگر به نام Smart Script دریافت می کند که باعث می شود دست خط کاربران به طور خودکار خواناتر و کمتر کثیف تر شود.

macOS SequoiamacOS Sequoia

سیب

نسخه بعدی نرم افزار کامپیوتری اپل macOS Sequoia نام دارد. علاوه بر بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی که به‌عنوان بخشی از Apple Intelligence به iOS و iPadOS 18 می‌آیند، به‌روزرسانی بعدی macOS شامل آینه‌کاری آیفون می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد صفحه آیفون خود را روی صفحه Mac ببینند و کنترل کنند. آن‌ها می‌توانند از صفحه‌کلید و ترک‌پد خود برای سالم ماندن با صفحه آیفون روی لپ‌تاپ خود استفاده کنند و حتی می‌توانند برنامه‌های iOS را مستقیماً روی رایانه‌شان باز کنند بدون اینکه اصلاً آیفون خود را بردارید.

یک برنامه جدید Passwords بر اساس فناوری iCloud keychain ساخته شده است تا همه گذرواژه‌ها و اعتبارنامه‌های ورود کاربران را در دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها ذخیره کند (این برنامه علاوه بر iOS و iPadOS در ویندوز نیز در دسترس خواهد بود). همراه با گذرواژه‌های استاندارد، برنامه جدید می‌تواند کلیدهای عبور، کدهای تأیید و موارد دیگر را ذخیره کند و به کاربران این امکان را بدهد که به‌طور امن رمز عبور را با دیگران به اشتراک بگذارند.

دیگر به‌روزرسانی‌هایی که در macOS Sequoia ارائه می‌شوند عبارتند از ابزار چیدمان پنجره فوری با میانبرهای صفحه کلید و منو، Presenter Preview، که به شما امکان می‌دهد آنچه را که می‌خواهید با شرکای تماس به اشتراک بگذارید قبل از دیدن آن، و ارتقای بازی مانند قابلیت‌های انتقال ویندوز بهبودیافته با استفاده از آن. Gameporting Toolkit 2. کاربران همچنین به Image Playground در macOS Sequoia، مولد تصویر هوش مصنوعی اپل که در Apple Intelligence تعبیه شده است، دسترسی خواهند داشت. این توانایی ایجاد تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی در سبک های مختلف از جمله انیمیشن، تصویرسازی و طرح را فراهم می کند.

watchOS 11watchOS 11

سیب

به‌روزرسانی نرم‌افزار بعدی اپل واچ شامل دو تغییر بزرگ است: بار آموزشی و یک برنامه جدید Vitals. بار تمرینی در watchOS 11 اساساً از بسیاری از معیارهای سلامت و تناسب اندام جمع‌آوری شده در طول ردیابی تمرین برای تخمین سطح تلاش شما در هر بار استفاده می‌کند. هر تمرین امتیازی از یک (آسان) تا ده (همه بیرون) دریافت می کند که میزان سختی کار کاربر در آن جلسه خاص را تخمین می زند.

برنامه جدید Vitals به کاربران اپل واچ نشان می‌دهد که چگونه موارد حیاتی آنها از جمله ضربان قلب را در مقایسه با اندازه‌گیری‌های اولیه ثبت کرده‌اند. امیدواریم این به کاربران اجازه دهد تا درک بهتری از زمانی که ممکن است چیزی خاموش و خارج از محدوده “عادی” باشد، داشته باشند.

اپلیکیشن Activity در آیفون نیز در حال دریافت به‌روزرسانی به همراه watchOS 11 است و به کاربران امکان می‌دهد داده‌هایی را که در صفحه اصلی می‌بینند سفارشی کنند تا بتوانند مهم‌ترین آمارها را در جلو و مرکز قرار دهند. ردیابی چرخه همچنین به‌روزرسانی‌هایی دریافت می‌کند که شامل اطلاعات دقیق‌تری درباره بارداری، از جمله سن حاملگی و اطلاعاتی درباره معیارهای سلامتی کاربر که ممکن است با بارداری مرتبط باشد (مانند نوسانات ضربان قلب) باشد.

visionOS 2visionOS 2

سیب

تا به حال، هدست ویژن پرو اپل تنها در ایالات متحده در دسترس بوده است. این به زودی تغییر می کند زیرا این شرکت اعلام کرد که این دستگاه در کشورهای دیگری از جمله استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن، سنگاپور و بریتانیا در ماه های آینده عرضه خواهد شد. در مورد نرم‌افزار هدست، visionOS، اپل اعلام کرد که visionOS 2 عکس‌های فضایی را اضافه می‌کند که به تصاویر در برنامه Photos عمق می‌بخشد، کنترل‌های حرکتی رابط کاربری جدید و بهبود آینه‌سازی صفحه مک با پشتیبانی از وضوح و اندازه‌های نمایش بالاتر.

AirPods ProAirPods Pro

سیب

اپل به طور خلاصه به برخی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که برای AirPods Pro می‌آیند، از جمله بهبود یافته عایق صوتی، اشاره کرد که به جوانه‌ها کمک می‌کند تا صدای کاربر را در محیط‌های نویز بهتر دریافت کنند. Siri Interaction جدید به AirPods Pro نیز می‌آید: یک سر تکان دادن بی‌صدا به کاربران اجازه می‌دهد بدون گفتن کلمه‌ای با صدای بلند به سیری به تماس‌های دریافتی پاسخ دهند و در مقابل، تکان دادن سر، تماس را رد می‌کند. این تعاملات بی صدا برای پیام ها و اعلان ها نیز قابل اجرا خواهد بود.

برای همه اخبار از اینجا تماس بگیرید WWDC 2024 اپل.

منبع