هزینه بسته‌بندی ۱۲ گیگابایتی GeForce RTX 4080 توسط NVIDIA به شرکای هیئت مدیره بازپرداخت می‌شود.

منبع:

با این حال، ماه‌ها بعد، برخی از کارت‌های RTX 3080 Ti 20GB به نوعی دوباره در بازار روسیه ظاهر شدند و نه تنها برنامه‌ریزی SKU را تأیید کردند، بلکه شرکای هیئت مدیره نیز چنین کارت‌هایی را تولید کردند. با این حال، در این مورد، تغییر مشخصات بسیار گران‌تر خواهد بود، زیرا این کارت‌ها از نظر فیزیکی حافظه بیشتری نصب کرده بودند. برای RTX 4080 12GB، فقط باید انتظار تغییرات جزئی را داشته باشیم، اگر اصلاً تغییراتی وجود داشته باشد.

ویدیوی زیر دارای مهر زمانی است

انویدیا برای جعبه های 12 گیگابایتی RTX 4080 پرداخت می کند

انویدیا با شرکای هیئت مدیره ای که قبلا جعبه هایی برای پردازنده های گرافیکی 12 گیگابایتی RTX 4080 ساخته اند کار خواهد کرد تا هزینه بسته بندی آن ها را بازپرداخت کند. اکنون چنین جعبه هایی باید جمع آوری و نابود شوند. این جعبه ها را نمی توان برای محصول نهایی استفاده کرد.

NVIDIA احتمالاً می خواهد فراموش کند که RTX 4080 12GB همیشه وجود داشته است و حتی یک برچسب ساده با نام جدید نیز این کار را انجام نخواهد داد. در حالی که ظاهراً سازنده GPU قرار است هزینه بسته‌بندی مجدد را بپردازد (احتمالاً سری RTX 4070 Ti یا 4070)، مشخص نیست که آیا NVIDIA به همان اندازه مایل به بازپرداخت سایر هزینه‌ها، مانند نیروی کار است یا خیر.

و هزینه نیروی کار مهم است. اگر کارت‌هایی از قبل بسته‌بندی شده و برای ارسال آماده شده‌اند، باید از جعبه خارج شوند، مجدداً چسبانده شوند (فراموش نکنیم که بسیاری از کارت‌ها برچسب‌های کد سریال/محصول دارند) و احتمالاً حتی به یک بایوس دیگر reflash شوند. ممکن است قسمت آخر مورد نیاز نباشد، اما اگر NVIDIA تصمیم بگیرد که مشخصات را تغییر ندهد. نام SKU به سادگی در درایور تغییر می کند، در حالی که شناسه دستگاه PCI یکسان باقی می ماند.

[Gamers Nexus] NVIDIA RTX 4080 12GB را پس از Backlash لغو می کند (634,405 بازدید)





منبع

حداقل دو شریک هیئت مدیره تایید کرده اند نکسوس گیمرها که انویدیا حاضر است برای لغو پردازنده‌های گرافیکی 12 گیگابایتی RTX 4080 حداقل در مورد بسته‌بندی هزینه بپردازد.

لغو 12 گیگابایتی RTX 4080 تنها باری نبود که NVIDIA چنین تغییری را در لحظه آخر ایجاد کرد. یک مثال خوب RTX 3080 Ti با 20 گیگابایت حافظه است. اگرچه NVIDIA برنامه هایی برای چنین مدلی داشت، بایوس لازم را فراهم کرد، اما بعداً تصمیم گرفته شد که این SKU را با حافظه 12 گیگابایتی عرضه کند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر