نیویورک به اجرای آزمایشی ربات امنیتی مترو میدان تایمز پایان داد

نیویورک به اجرای آزمایشی ربات امنیتی مترو میدان تایمز پایان داد

نیویورکی ها می توانند – در حال حاضر – با رباتی که اداره پلیس نیویورک (NYPD) برای گشت زنی در ایستگاه مترو میدان تایمز استفاده می کرد، خداحافظی کند. Knightscope K5 که یک ماشین 400 پوندی است که به نظر می‌رسد می‌تواند خواهر و برادر بزرگ R2-D2 باشد، یکی از آزمایش‌های شهردار اریک آدامز با فناوری پیشرفته برای شهر نیویورک بود. سال گذشته ظاهراً برای کمک به ایمن نگه داشتن مسافران به صورت آزمایشی به کار گرفته شد، اما هیچ قابلیت واقعی که بتواند در موقعیت‌هایی که باید در محل به آن رسیدگی می‌شد مفید باشد، نداشت. سخنگوی این وزارتخانه گفت: “K5 Knightscope پایلوت خود را در سیستم متروی نیویورک تکمیل کرده است.” مجله نیویورک تایمز.

K5 دارای دوربین‌هایی است که می‌توانند ویدیو ضبط کنند و دکمه‌ای دارد که افراد می‌توانند با فشار دادن آن با یک نماینده زنده ارتباط برقرار کنند. در طول اجرای آزمایشی خود که به مدت دو ماه به طول انجامید، از نیمه شب تا ساعت 6 صبح در ایستگاه گشت زنی می کرد، اگرچه «گشت» ممکن است راهی سخاوتمندانه برای قرار دادن آن باشد. دستگاه بازو ندارد و نمی تواند از پله ها بالا یا پایین برود. مسافران گفتند زمان که معمولاً چند پلیس با خود دارد و تقریباً همیشه به نظر می رسید که به برق متصل است.

نیویورک K5 را با قیمت حدود 9 دلار در ساعت در مرحله آزمایشی آن که در دسامبر به پایان رسید اجاره کرد. آدامز هنگام اعلام استقرار ربات در ایستگاه میدان تایمز گفت: “این کمتر از حداقل دستمزد است.” “بدون استراحت در حمام، بدون استراحت غذا.” در آن زمان، طرفداران حریم خصوصی نگران بودند که دستگاه در نهایت به تشخیص چهره و سایر ابزارهای نظارتی مجهز شود. آنها دیگر نگران استفاده از K5 برای نظارت در نیویورک نیستند، مگر اینکه، البته، مقامات شهری تصمیم بگیرند که آن را برای اهداف دیگر اجاره کنند. سخنگوی Knightscope گفت زمان که این شرکت “مجاز نیست در مورد مشتریان خاصی صحبت کند” که احتمالاً شامل دولت نیویورک می شود.

منبع