نینتندو سوییچ برای اجرای بازی های رایانه شخصی مدرن مود شده و اورکلاک شده است

اگر نینتندو تصمیم به راه‌اندازی نسخه جدیدی از سوییچ بگیرد، بدون شک جامعه مودینگ‌های اختصاصی پشتیبانی مداوم از کنسول‌ها را تضمین می‌کند و دسترسی به تعداد زیادی از بازی‌ها، از جمله پورت‌های کنسول شبیه‌سازی‌شده را که برخی از آنها در ویدیو نیز نشان داده شده‌اند، ارائه می‌دهد. قطعا ارزش بررسی کردن را دارد.

[Geekerwan] ما Nintendo Switch را به یک Steam Deck تبدیل کردیم و بازی‌های PC را اجرا می‌کنیم! (16908 بازدید)





منبع

با نصب اوبونتو، Geekerwan به نرم‌افزار Steam دسترسی پیدا می‌کند که از طریق لایه‌های ترجمه مناسب، پشتیبانی بومی از برخی بازی‌ها را ممکن می‌سازد. در کمال تعجب، این کنسول موفق به اجرای برخی از عناوین مدرن مانند Titanfall 2 و God of War می شود.

اورکلاک Nindendo Switch، منبع: Geekerwan

اولین قدم در این تلاش شامل باز کردن قفل بوت لودر و نصب سیستم عامل اندروید بر روی نینتندو سوییچ است. پس از این، Geekerwan با اضافه کردن سیستم عامل اوبونتو حتی فراتر از این می رود. این به او اجازه می‌دهد تا از قدرت واقعی کنسول استفاده کند و راه را به روی سایر امکانات پیچیده‌تر مانند نصب لانچر بازی Steam باز می‌کند.

YouTuber Geekerwan روند تغییر کنسول نینتندو سوییچ را برای اجرای بازی های رایانه شخصی نشان می دهد.

منبع:

نینتندو سوییچ یک کنسول دستی با پردازنده NVIDIA Tegra X1 است که دارای 4 هسته CPU ARM Cortex-A57 و 4 هسته CPU ARM Cortex-A53 به همراه یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر NVIDIA Maxwell با ترس از 256 هسته CUDA است. همین SoC توسط محصولات NVIDIA مانند Shield TV نیز استفاده می‌شود که هنوز یکی از بهترین جعبه‌های تلویزیونی موجود در بازار محسوب می‌شود.

نینتندو سوییچ می‌تواند بازی‌های رایانه‌ای مدرن را اجرا کند، اما نرخ فریم چیزهای زیادی را برای شما باقی می‌گذارد

با این حال، نرخ فریم چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می گذارد. بسته به عنوان باید انتظار 5 تا 30 فریم بر ثانیه را داشت که برای در نظر گرفتن این تجربه قابل پخش کافی نیست. علاوه بر این، به نظر نمی‌رسد که حتی محدود کردن رزولوشن رندر به دلیل تنگنای CPU، اثر قابل توجهی نداشته باشد. با این وجود، این کنسول پتانسیل خود را برای مدیریت بازی‌های سبک وزن دو بعدی/ایزومتریک که به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز ندارند، ثابت می‌کند.

Nindendo Switch بازی‌های رایانه‌ای را به صورت بومی اجرا می‌کند، منبع: Geekerwan

اصلاحاتی که Geekerwan انجام داده است، امکانات نینتندو سوییچ را زمانی که محدودیت‌های آن برطرف می‌شود، به نمایش می‌گذارد. اگرچه سخت‌افزار این کنسول به سال 2017 (یا حتی اگر به SoC نگاه می‌کنیم) به سال 2015 برمی‌گردد، که دیگر نمی‌توان آن را رده بالا در نظر گرفت، این واقعیت که بازی‌های مدرن می‌توانند روی آن اجرا شوند، قابل توجه است.

Nindendo Switch در حال اجرای God of War، منبع: Geekerwan

یکی از شاهکارهای چشمگیر در طول فرآیند اصلاح، توانایی اورکلاک CPU و GPU نینتندو سوییچ است. پردازنده اصلی 1.0 گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی 768 مگاهرتز این کنسول به طور قابل توجهی به یک پردازنده 2.3 گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی 1.267 گیگاهرتز افزایش یافته است. علاوه بر این، زیرسیستم حافظه از 1600 مگاهرتز به 2500 مگاهرتز اورکلاک شده است. گرافیک‌های یکپارچه با افزایش پهنای باند حافظه، افزایش عملکرد عظیمی را مشاهده می‌کنند، و این در آزمایش‌های مصنوعی (در این مورد در سیستم عامل اندروید انجام شده است) نشان داده شده است:

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر