نمونه مهندسی EPYC Genoa-X 96 هسته ای AMD با بیش از 1 گیگابایت حافظه کش در چین به فروش می رسد

نمونه ادعا شده در فروش EPYC 9684X است و “تقریباً جدید” است و کار می کند. این SKU خاص 96 هسته و 1152 مگابایت حافظه نهان L3 را ارائه می دهد و تنها یکی در انبار موجود است. البته، در این مورد، سهام یکی از شرکای AMD است که از ابتدا مجوز فروش این CPU را نداشت، اما نه AMD و نه اینتل فعالیت خاصی در حذف چنین لیستی ندارند. علاوه بر این، از آنجایی که فروشنده کد QR کامل را ارسال کرده است، AMD می تواند به راحتی ردیابی کند که چه کسی این نمونه خاص را دریافت کرده است.

CPU AMD 96 هسته ای Zen4 برای مراکز داده با 1152 مگابایت کش

AMD Genoa-X جانشین Milan-X (Zen3) است که برای محاسبات فنی و پایگاه داده بهینه شده است، بنابراین در جایی که کش L3 توسعه یافته بیشترین سود را دارد. به طور رسمی، سری پردازنده‌های مرکزی قرار است امسال عرضه شوند، اما AMD تاکنون هیچ اشاره‌ای به تاریخ دقیق عرضه نکرده است.

به نظر می‌رسد کسی اکنون پردازنده منتشرنشده EPYC Genoa-X AMD را می‌فروشد که بخشی از سری به‌روزرسانی‌شده مرکز داده مبتنی بر Zen4 با V-Cache سه بعدی است. این پردازنده ها حتی تاریخ عرضه هم ندارند.

منبع: گوفیش از طريق @Olrak29، Wccftech







منبع

AMD Genoa-X، منبع: AMD

بازار دست دوم چین پر از شگفتی ها و سخت افزارهای عرضه نشده است. پلتفرم Goofish جایی است که می‌توان پردازنده‌های اینتل Core و AMD Ryzen را در اوایل فروش پیدا کرد. اینها اغلب نمونه‌های اولیه مهندسی هستند که ممکن است فاقد عملکرد کامل باشند، اما گاهی اوقات، می‌توان نمونه‌های صلاحیتی را پیدا کرد که تقریباً به خوبی آنچه بعداً به بازار می‌آیند، هستند.

نمونه مهندسی AMD EPYC 9684X، منبع: Goofish

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر