نقشه راه لپ تاپ CPU Clevo فاش شد: Intel Arrow Lake-HX برای رقابت با SKUهای AMD Fire Range (X3D) در سال 2025

نقشه راه لپ تاپ CPU Clevo فاش شد: Intel Arrow Lake-HX برای رقابت با SKUهای AMD Fire Range (X3D) در سال 2025

Intel Arrow Lake، Arrow Lake-Refresh، Panther Lake و AMD Fire Range، Strix Halo

Clevo آنچه را که برای محصولات اینتل و AMD در نظر گرفته است را فاش می کند.

نقشه‌های راه اینتل و AMD از طریق اسناد Clevo که پس از یک نقض امنیتی منتشر شده‌اند، افشا شده‌اند. این اسناد برنامه های یک و دو ساله را برای هر دو فروشنده CPU ترسیم می کند و توضیح می دهد که چگونه نقشه راه آینده ممکن است شکل بگیرد.

به عنوان یادآوری، یک نشت اخیر پس از انتشار یک سند 200 صفحه ای حاوی اطلاعات محرمانه توسط یکی از کارکنان شرکت، نقشه راه دل را نشان داد. برخلاف نشت Clevo، آن سند همچنین به دریاچه Nova اشاره کرد که در نقشه راه Clevo وجود ندارد. از سوی دیگر، دل روی راه‌حل‌های کم مصرف مانند Meteor Lake یا Lunar Lake تمرکز کرد، در حالی که نقشه راه Clevo شامل سری‌های CPU پیشرفته مانند انواع H و HX است.

بر اساس این نقشه راه، اینتل راه اندازی خواهد شد Arrow Lake-H و Arrow Lake-HX در سه ماهه چهارم امسال. علاوه بر این، این نقشه‌های راه وجود Arrow Lake Refresh. با این حال، به غیر از پیام ++TOPS که می تواند نشان دهد که به روز رسانی به یک NPU جدیدتر و توانمندتر (واحد پردازش عصبی) به روز رسانی می شود، به چه چیزی در حال ارتقاء است اشاره نشده است. The Refresh در سال 2025 منتشر خواهد شد.

اینتل همچنین سری Panther Lake-H و U را در سه ماهه چهارم سال 2025 عرضه خواهد کرد و این محصولات تا سال 2026 ادامه خواهند داشت.

نقشه راه لپ تاپ اینتل، منبع: Dominic Alvieri/Clevo

به نظر می رسد نقشه راه فاش شده AMD منسوخ شده باشد، زیرا سری Strix Point این هفته معرفی شد و قرار است در ماه جولای عرضه شود. نقشه راه به اشتباه سیلیکون راه اندازی شده در سال 2025 را نشان می دهد. با این حال، وجود Strix Halo با 16 هسته و همان پردازنده XDNA2 مورد استفاده توسط Strix Point و Kraken (Krackan) Point را تایید می کند که اخیراً به آن پرداختیم. همچنین فاش می‌کند که Fire Range، پلتفرم HX نسل بعدی AMD، دارای 16 هسته است و با SKUهای X3D عرضه می‌شود.

نقشه راه لپ تاپ AMD، منبع: Dominic Alvieri/Clevo

این نقشه راه ها را باید با احتیاط در نظر گرفت، زیرا ما نمی دانیم قدمت آنها چقدر است. در مورد AMD، نقشه راه به وضوح در مورد Strix Point اشتباه است. این گروه هکر هیچ اسلاید دیگری حاوی جزئیات اینتل و CPU منتشر نکرد.

منبع: دومینیک آلویری



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر