نحوه تماشای سخنرانی اپل در 10 ژوئن

Menu

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در گوشه و کنار است. این جشن روز دوشنبه، 10 ژوئن در ساعت 13 به وقت شرقی آغاز می شود. آدرس اصلی در دسترس عموم است و می توانید آن را از طریق وب سایت رویداد اپل یا در کانال یوتیوب این شرکت تماشا کنید. از طرف دیگر، شما فقط می توانید اینجا بمانید و جاسازی ما را تماشا کنید.

این WWDC است، بنابراین یک رویداد متمرکز بر نرم افزار خواهد بود. اپل به احتمال زیاد بسیاری از ویژگی‌های اصلی iOS 18 و iPadOS 18 را فاش خواهد کرد. همچنین ممکن است به‌روزرسانی‌هایی برای watchOS، macOS و حتی visionOS که سیستم عامل پشت هدست Vision Pro است، دریافت کنیم.

با این حال، این اپل است، بنابراین شایعات با سرعتی تب دار در حال خرد شدن هستند. تمام دنیا با درجات مختلف موفقیت، هوش مصنوعی دیوانه شده است، اما اپل عمدتاً در زمینه فناوری مادر باقی مانده است. با توجه به شرایط فعلی فناوری، به نظر می‌رسد که زودتر تغییر کند. WWDC مکان مناسبی برای رونمایی از آنچه این شرکت روی آن کار کرده است خواهد بود.

برای این منظور، ظاهراً اپل در حال توسعه ربات چت هوش مصنوعی خود است که احتمالاً به‌روزرسانی سیری است. شایعات حاکی از آن است که این فناوری هنوز آماده نیست، بنابراین سیری در حال حاضر فقط یک ساعت زنگ دار نسبتا مناسب باقی خواهد ماند. با این حال، این شرکت برای ادغام ChatGPT در iOS 18 با OpenAI وارد همکاری شده است. بلومبرگ مارک گورمن اگر گورمان درست می‌گوید، و معمولاً درست می‌گوید، چیزی در مورد آن خواهیم دید. سیری ارتقا یافته احتمالاً مورد اشاره قرار خواهد گرفت، اما حداقل تا اوایل سال 2025 روی دستگاه ها وجود نخواهد داشت.

در مورد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، به نظر می‌رسد که iOS 18 بالاخره پشتیبانی RCS را به پیام‌ها خواهد آورد. این پروتکل پیام‌رسانی رمزگذاری سرتاسر و اشتراک‌گذاری بهتر رسانه را ارائه می‌دهد. همچنین سازگاری پیامک با دستگاه‌های Android را بهبود می‌بخشد. شایعات حاکی از آن است که اپل موزیک ممکن است ابزاری مجهز به OpenAI دریافت کند که لیست های پخش را به صورت خودکار تولید می کند و Notes ممکن است گزینه ضبط صدا را دریافت کند. انتظار می‌رود اپلیکیشن‌های دیگری مانند Mail، Fitness و Health ویژگی‌های جدیدی دریافت کنند، اما تا لحظه نگارش این مقاله جزئیاتی در دست نیست.

هدست روی میزهدست روی میز

دویندرا هاردوار/Engadget

همچنین آن کلمات همیشه وسوسه انگیز “فقط یک چیز دیگر” وجود دارد. سال گذشته، این شرکت از WWDC برای رونمایی رسمی از Vision Pro استفاده کرد. اپل امسال دسته بندی دستگاه جدیدی معرفی نخواهد کرد، AVP اولین آن از زمان اپل واچ بود، اما باید اعلامیه در دسترس بودن جهانی Vision Pro و برخی ویژگی های به روز شده وجود داشته باشد.

علیرغم افشای ویژن پرو در سال گذشته، ما منتظر اخبار سخت افزاری زیادی نیستیم. این امکان وجود دارد که یک جعبه پخش جریانی Apple TV جدید و اگر خوش شانس باشیم، یک رفرش AirPods Max با USB-C دریافت کنیم. به تبلت ها یا لپ تاپ های جدید امیدوار نباشید، زیرا اپل اخیرا هر دو آیپد و مک بوک را عرضه کرده است – اگرچه اپل می تواند تراشه M4 را که به تازگی منتشر شده در مک بوک پرو حذف کند. مک مینی و مک استودیو هر دو برای به‌روزرسانی عقب افتاده‌اند. اما این امکان وجود دارد که ما هیچ یک از موارد بالا را دریافت نکنیم. آیفون‌های جدیدی تا سپتامبر عرضه نمی‌شوند و اپل واچ نیز همین‌طور است.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع