«موس» هندزفری Project Gameface گوگل در اندروید راه اندازی شد

«موس» هندزفری Project Gameface گوگل در اندروید راه اندازی شد

در کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O سال گذشته، این شرکت Project Gameface را معرفی کرد، یک “موس” بازی هندزفری که به کاربران امکان می دهد مکان نما کامپیوتر را با حرکات سر و حرکات صورت خود کنترل کنند. امسال، گوگل اعلام کرده است که کدهای منبع باز بیشتری برای Project Gameface در نظر گرفته است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های اندرویدی بسازند که بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

این ابزار برای ردیابی حالات صورت و حرکات سر به دوربین جلوی گوشی متکی است که می تواند برای کنترل مکان نما مجازی استفاده شود. برای مثال، کاربر می‌تواند برای «انتخاب» آیتم‌های روی صفحه لبخند بزند، یا ابروی چپ خود را بالا بیاورد تا به صفحه اصلی گوشی اندرویدی برگردد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند آستانه‌ها یا اندازه‌های ژست‌ها را برای هر عبارت تعیین کنند، به طوری که می‌توانند میزان برجسته بودن عبارات خود را برای راه‌اندازی یک عمل خاص ماوس کنترل کنند.

این شرکت Project Gameface را با پخش کننده بازی لنس کار توسعه داد که دیستروفی عضلانی دارد که ماهیچه هایش را ضعیف می کند. کار قبل از اینکه آتش خانه اش را به همراه تجهیزات گران قیمتش نابود کند، از یک موش ردیاب سر برای بازی استفاده کرد. نسخه اولیه Project Gameface بر روی بازی متمرکز بود و از یک وب کم برای تشخیص حالات چهره استفاده می کرد، اگرچه گوگل از همان ابتدا می دانست که کاربردهای بالقوه زیادی دارد.

برای راه اندازی اندروید این ابزار، گوگل با یک سازمان هندی به نام Incluzza که از افراد دارای معلولیت پشتیبانی می کند، همکاری کرد. این مشارکت به شرکت این فرصت را داد تا بیاموزد که چگونه Project Gameface می تواند به افراد دارای معلولیت کمک کند تا تحصیلات خود را ادامه دهند، با دوستان و خانواده راحت تر ارتباط برقرار کنند و شغل آنلاین پیدا کنند. گوگل کد منبع باز پروژه را در GitHub منتشر کرده است و امیدوار است که توسعه دهندگان بیشتری تصمیم بگیرند که از آن برای ایجاد تجربیات جدید استفاده کنند.

همه اخبار مربوط به Google I/O 2024 را به درستی دنبال کنید اینجا!

منبع