مود NvTrueHDR NVIDIA RTX HDR می تواند بازی های SDR را به HDR تبدیل کند

مود NvTrueHDR NVIDIA RTX HDR می تواند بازی های SDR را به HDR تبدیل کند

مد NvTrueHDR HDR را در بازی‌های SDR برای پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX فعال می‌کند

NVIDIA ظاهراً روی فعال کردن محدوده دینامیکی بالا (HDR) به طور خودکار برای همه بازی‌ها با استفاده از محدوده تعریف استاندارد (SDR) کار کرده است. این توسط انجمن modding کشف شده است که قبلاً به عنوان نرم افزاری که این عملکرد را قادر می سازد منتشر شده است.

RTX Video HDR فناوری جدید NVIDIA است که به کاربران دارای گرافیک GeForce RTX اجازه می‌دهد هر محتوای ویدیویی SDR را به HDR تبدیل کنند. طبیعتاً، این تکنیک هرگز به خوبی اجرای HDR واقعی نخواهد بود و محدودیت‌های سخت‌افزاری خاصی برای کار کردن این ویژگی وجود دارد (GPUها و مانیتورهای RTX با پشتیبانی واقعی HDR). با این حال، این به گروهی از کاربران اجازه می دهد تا محتوا را به شکل جدیدی تجربه کنند.

به نظر می رسد ویژگی پنهان NVIDIA تا کنون جایگزین حالت AutoHDR داخلی ویندوز شود. این فناوری برای بهبود محدوده رنگ و شفافیت در بازی های SDR طراحی شده است، در درجه اول بازی های قدیمی DirectX11/12 که هرگز برای پشتیبانی از HDR طراحی نشده اند. ظاهراً ویژگی HDR انویدیا از هسته‌های Tensor پشتیبانی می‌کند، که به این معنی است که فعال کردن این ویژگی به عملکرد ضربه‌ای وارد می‌کند.

به گفته “emoose” نویسنده این مد که قبلاً چند بار در گزارش های ما ظاهر شده است، فناوری NVIDIA با تمامی بازی های DirectX 9، 10، 11 و 12 کار می کند و باید از بازی های OpenGL و Vulkan نیز پشتیبانی کند، اما این نیاز به بازخورد اضافی دارد.

Redditor هایی که قبلاً این ویژگی را آزمایش کرده بودند گزارش دادند که در واقع نتایج بهتری نسبت به Windows AutoHDR ارائه می دهد. به نظر می رسد جریمه عملکرد ناشی از فعال کردن RTX HDR برای بازی ها بسته به عنوان متفاوت است. برخی حتی می گویند که تجربه نزدیک به HDR بومی را فراهم می کند.

SDR در مقابل RTX HDR، منبع:WhiteLightning/Guru3D

نحوه استفاده از NvTrueHDR

  • ابتدا HDR را در تمام نمایشگرهای متصل فعال کنید و AutoHDR ویندوز را غیرفعال کنید.
  • ZIP را در جایی اکسترکت کنید و فایل NvTrueHDR.exe را اجرا کنید.
  • وقتی از شما خواسته شد نام بازی EXE را وارد کنید، سپس از شما پرسیده می شود که آیا آن را فعال/غیرفعال کنید/ HUD روی صفحه را فعال کنید، انتخاب خود را انجام دهید و سپس اینتر را فشار دهید.
    (اگر ابزار نتوانست نمایه بازی را پیدا کند، آن را در صفحه «مدیریت تنظیمات سه بعدی» NV Control Panel اضافه کنید و پس از افزودن تنظیمات آن را اعمال کنید، سپس از مسیر کامل بازی EXE استفاده کنید)
    توصیه کنید ابتدا گزینه “HUD” را انتخاب کنید تا نشانگر روی صفحه در سمت چپ بالا بکشد، به شما اطلاع می دهد که آیا فعال است یا نه، پس از اینکه فهمیدید کار می کند، می توانید دوباره آن را بدون نشانگر فعال کنید (بعضی از بازی ها ممکن است RTXHDR را بدون ترسیم نشانگر فعال کنند – YMMV)
  • این ابزار باید به شما اطلاع دهد که آیا تنظیمات با موفقیت ذخیره شده اند یا خیر، اکنون بازی را اجرا کنید و امیدواریم که پس از آن اعمال شود.

به طور طبیعی، ما استفاده از مودهایی را که برای اجرا به فایل های اجرایی نیاز دارند، توصیه نمی کنیم. با این حال، مدتی است که این موددر وجود دارد و کار او قبلاً توسط بسیاری از گیمرها آزمایش شده است. با این حال، توصیه می کنیم از این فناوری برای بازی های آنلاین استفاده نکنید.

به خاطر داشته باشید که این ویژگی فقط با آخرین درایورهای 551.23 و فقط در ویندوز 11 کار می کند.

منبع: NexusMods, Guru3D



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر