مهندس حرارتی NVIDIA نمونه اولیه خنک کننده ها و فن های GeForce RTX 40 را نشان می دهد

انویدیا تیمی پرشور از مهندسان دارد که به ندرت فرصتی برای صحبت در مورد کار خود در بزرگترین سازنده GPU دارند. با این حال، گاهی اوقات به لطف برخی از کانال های رسانه ای محبوب مانند GN، چیزهایی یاد می گیریم که در غیر این صورت مخفی نگه داشته می شدند. این بار، استیو برک میزبان Nexus با مالکوم گوتنبرگ که مهندس حرارتی در NVIDIA است ملاقات می کند.

علاوه بر این، می‌توانیم پردازنده گرافیکی Ada Lovelace AD102 را از نزدیک ببینیم، اما این بار با وضوح بسیار بالاتر. انویدیا از جدا کردن کارت‌های RTX 4090 که شامل هر دو مدل سفارشی و Founders Edition است، توسط مطبوعات جلوگیری کرده است. با این حال، هرگز فرصتی برای دیدن GPU از زوایای دیگر به جز تصویر رسمی با وضوح پایین که چند هفته پیش منتشر شد، وجود نداشت.

[Gamers Nexus] نصف کردن NVIDIA RTX 4090 با جت آب: علم خنک کننده (450,520 بازدید)





منبع مالکوم چندین نمونه اولیه از طرح های خنک کننده GeForce RTX 4090 را به ارمغان آورد. این شامل انواع مختلفی از فن های خنک کننده یا یک اتاقک بخار جدا شده با جت آب است. در غیر این صورت، این نمونه‌های اولیه در آزمایشگاه‌های طراحی حرارتی NVIDIA نگهداری می‌شوند، بنابراین این فرصتی عالی است تا بدانید چرا این شرکت طراحی عظیم 3 اسلات با فن حتی بزرگ‌تر را برای GPU RTX 4090 انتخاب کرده است.

RTX 4090 Founders Edition PCB، منبع: Gamers Nexus

این شرکت طراحی های متعددی از فن ها را انجام داد، که نه تنها باید جریان هوای لازم را فراهم می کردند، بلکه باید مشخصات آکوستیک دقیقی را نیز رعایت می کردند که از صداهای خش خش آزاردهنده و غیره جلوگیری می کرد. مهندس همچنین مقطعی از طراحی نهایی محفظه بخار RTX 4090 را نشان می دهد که بزرگتر از نسل قبلی است. او در مورد خود محفظه‌های بخار، از جمله نمونه‌های اولیه آسیب‌دیده و بعداً تشریح‌شده که به کشف مشکلات کمک کردند، فنی می‌کند.

سطح مقطع اتاق بخار RTX 4090 Founders Edition، منبع: Gamers Nexus

در نکسوس گیمرها کانال یوتیوب، یک ویدیوی بسیار فنی و آموزشی در مورد طراحی حرارتی NVIDIA Founders Edition وجود دارد.

استیو برک (Gamers Nexus) و Malcom Gutenburg (NVIDIA)، منبع: Gamers Nexus

طراحی حرارتی سری NVIDIA RTX 40 با تغییرات اساسی روبرو شده است

نمونه اولیه فن ها و خنک کننده های RTX 4090 Founders Edition، منبع: Gamers Nexus

توصیه می کنیم حتی اگر به طراحی های حرارتی علاقه ای ندارید ویدیو را تماشا کنید، تمام اصطلاحات غیر معمول و فنی در ویدیو توضیح داده شده است.

منبع:

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر