مقایسه لپ تاپ لنوو و دل؛ بررسی مدل های برتر بازار

این مدل بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه در سراسر جهان فروخته و به یکی از پرفروشترین گزینههای بازار تبدیل شد. در صورتی هم که قصد ارتقای لپ تاپ را داشته باشید، برخی از مدلهای جدیدتر را هم در بازار داریم که با ۶ یا حتی ۸ هسته روانه بازار شدهاند. ما در ادامه قصد داریم که سوالات مهم پیرامون مقایسه لپ تاپ لنوو و دل را با شما در میان گذاریم. لپ تاپهای لنوو عموما در پایینترین سطح قرار میگیرند. لپ تاپهای ارزانتر لنوو شرایط مشابهی ندارند. دل لپ تاپهای عالی روانه بازار کرده است که میتوانند با استفاده زیاد و همچنین کروم بوکهای سبک مقابله کنند. این لپ تاپها حتی با استفاده زیاد، میتوانند ماندگاری باتری ۶ ساعته داشته باشند و شما هیچ مشکلی از بابت حمل آن به موقعیتهای مختلف و استفاده از آن نخواهید داشت. این پورتها برای اهداف مختلف قابل استفاده هستند و نیازی به استفاده از دانگلهای اضافه برای تبدیل هم نخواهید داشت. این برند هم از هر دو پردازنده اینتل و AMD استفاده میکند. بههمین دلیل شما باید خدمات پشتیبانی مناسبی را از این برند دریافت کنید. صدای دستگاه واقعا ضعیف بوده و بیشتر اوقات باید از هدفون خود استفاده کنید. این موضوع سبب میشود که حتی اگر باتری ظرفیت بالایی داشته باشد، شما چندان نتوانید بهصورت طولانی مدت از لپ تاپ خود استفاده کنید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجله خبری videocardz لطفا به بازدید از وب سایت ما.

برای تطابق با پردازنده، لپ تاپهای Thinkpad X1 Carbon از کارت گرافیک با کیفیت استفاده میکنند که بتوانند کیفیت تصویر فوقالعادهای را ارائه کنند. از نظر طراحی و زیبایی لپ تاپ، Thinkpad میتواند برنده باشد. زیبایی تعیین کننده شخصیتی است که شما صاحب آن هستید. اگر به اخبار هم دقت کرده باشید، دل گاهی اوقات بهعنوان تامین کننده صفحه نمایش محصولات اپل هم انتخاب میشود و نشان از کیفیت بالای تولید صفحه نمایش توسط این کمپانی است. تجربهای که شما با لنوو کسب میکنید، برای استفاده معمولیتر مناسبتر هستند و اگر به دنبال گزینههای حرفهای هستید، برند دل گزینههای جالبتری برای شما دارد. انویدیا همواره گزینه مورد علاقه بسیاری از خریداران لپ تاپ لنوو یا دل در بازار است. هر دو برند لپ تاپ اندازههای متفاوتی از صفحه نمایش برای نمایش تصاویر مختلف در اختیار شما میگذارند. پشتیبانی از مشتری به انجام تعمیرات توسط نمایندگیهای مختلف پس از خرابی دستگاه هم اطلاق میشود و ارائه گارانتی و اعتبار آن هم در این زمینه اهمیت پیدا میکند. یک موس اضافی هم داریم که در وسط صفحه کلید قرار دارد. این احتمال وجود دارد که بازیهای شوتر اول شخص را نتوانید با نرخ فریم ۲۴۰ اجرا کنید، اما حداقل برای انجام یک بازی سادهتر یا تماشای محتواهای ویدیویی با کیفیت، مشکل خاصی نخواهید داشت.

با این حال، اگر مایل به پرداخت هزینه بالاتر باشید، میتوانید به سراغ یک سری از مدلها بروید که کمی جلوتر هستند. این سری بدون شک در مقایسه لپ تاپ لنوو و دل جایگاه ویژهای در بین خریداران دارد. اما در مقایسه با کمپانی دل، میتوانید انتظار آثار هنری و طراحی بهتری را داشته باشید. اگر به دنبال پخش موسیقی هستید، کیفیت صدای حرفهای و همراه با جزئیات را به هیچ عنوان نخواهید داشت. اگر هم با محدودیت بودجه مواجه هستید، لنوو گزینههای فوقالعاده خوبی بهازای پولی که میپردازید دارد و همواره بهتر است که بیشتر این محصولات را مورد بررسی قرار دهید. اگر به دنبال ارزش خرید بالا هستید، احتمالا لنوو مناسبترین انتخاب برای شما خواهد بود. در مقایسه بین لپ تاپ لنوو یا دل این نکته را مورد بحث قرار دادیم. این لپ تاپ در سایر زمینهها هم خودش را اثبات کرده است و میتوانیم طراحی زیبا، باتری مناسب و همچنین صفحه نمایشی با امکان تماشای با کیفیت محتواها را داشته باشیم. از بازی گرفته تا ادیت ویدیو با کیفیت بالا، با محصولات لنوو قابل انجام هستند. این پردازندهها به لپ تاپ اجازه میدهند که تقریبا با هر چیزی که به آن میپردازید، از بازی گرفته تا ادیت ویدیو با کیفیت بالا، کنار بیایند.

اما کلیت ماجرا کاملا مشخص است و شاید تا همین جای مقاله هم توانستهاید که حداقل برند مدنظر خود برای خرید را انتخاب کنید. برند لنوو تابع WRITEit را هم معرفی کرده است. بنابراین، لنوو و دل هر دو لپ تاپهای فوقالعادهای را تولید میکنند. با هر بار شارژ کامل، بیش از یک ساعت عمر اضافی خواهید داشت و بههمین دلیل، کمپانی دل میتواند یک پیروزی در این فاکتور کسب کند. در ادامه به یک سری عوامل اشاره خواهیم کرد. سری XPS یکی از جذابترین لپ تاپهای بازار بوده و وقتی که نوبت به بررسی طراحی آنها میرسد، مطابقت آنها محصولات دیگر بسیار دشوار است. طراحی شیک، اجزای داخلی قدرتمند و صفحه نمایش عالی را از این لپ تاپ شاهد هستیم و همین سبب میشود که شکست دادن آن توسط مدلهای دیگر بسیار سخت باشد. یک گزینه دیگر بهنام XPS 17 هم وجود دارد که احتمالا بزرگترین مدل ساخته شده در بازار است و یک لپ تاپ گیمینگ محسوب نمیشود. صدها مدل در قالب دهها برند در بازار وجود دارد که هر کدام میتوانند امضای خاصی برای خودشان داشته باشند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر