معماری‌های 4 نانومتری Battlemage و 3 نانومتری پردازنده‌های گرافیکی Celestial اینتل توسط کارمندان شرکت مورد آزار قرار گرفته است.

سری Intel Arc GPU، منبع: Intel

کارمندان اینتل در پروژه های GPU نسل بعدی، منبع: Gamma0burst

همانطور که تیم های توسعه به پروژه های دیگر روی می آورند، کارمندان محصولات جدیدی را به مجموعه خود اضافه می کنند و اغلب به همه یک ایده کلی از آنچه که در غیر این صورت یک راز بود، می دهند. این روشی است که ما در مورد محصولات آینده حتی قبل از معرفی آنها می آموزیم. با این حال، یافتن آن پروفایل ها می تواند کار خسته کننده ای باشد.

سال گذشته، اینتل تأیید کرد که تیم GPU ASIC اکنون کاملاً بر روی نسل بعدی سری GPU متمرکز شده است. با توجه به اینکه انتظار می‌رود Battlemage سال آینده معرفی شود، این فرآیند باید به زودی وارد مرحله اعتبارسنجی جدیدی شود. هر دو معماری Battlemage (Xe2) و Celestial (Xe3) باید به عنوان یک بلوک GPU برای CPUهای مشتری نسل بعدی راه اندازی شوند، این ممکن است توضیح دهد که چرا یکی از پروفایل ها به IP گرافیکی 3 نانومتری اشاره می کند.

نقشه راه گرافیک Intel ARC
VideoCardz Intel ARC
“کیمیاگر”
Intel ARC
“Battlemage”
Intel ARC
“آسمانی”
Intel ARC
“دروید”
Intel ARC
“E_”
خانواده GPU ACM BMG TBC TBC TBC
معماری GPU Xᵉ HPG Xᵉ² HPG Xᵉ³ HPG Xᵉ معماری بعدی TBC
گره ساخت TSMC N6 TSMC N4 (?) TSMC N3 (?) TBC TBC
تاریخ انتشار 2022 2024 2025؟ 2026؟ TBC

پروفایل های LinkedIn کارمندان اینتل معدن طلایی برای شایعات است.

خوشبختانه برای ما، Gamma0burst زمان برای بررسی پروفایل های بسیاری از کارمندان Intel، AMD یا Qualcomm پیدا کرد و جزئیات جالبی کشف شد. کارمندان اینتل همیشه نام محصولاتی را که روی آنها کار کرده‌اند را نام نمی‌برند، اما هنوز هم ممکن است اشاره‌ای کوچک به فرآیند استفاده از معماری نسل بعدی بدهند.

لطفا توجه داشته باشید که این پست با عنوان a برچسب گذاری شده است شایعه.

کارمندان اینتل به گره‌های فرآیند Battlemage/Celestial اشاره می‌کنند

در این مورد، متوجه می‌شویم که برخی از مهندسان اینتل روی پردازنده‌های گرافیکی مجزای ۳ نانومتری و ۴ نانومتری کار کرده‌اند. این توسط نمایه دیگری پشتیبانی می شود که قالب گرافیکی 5 نانومتری، 3 نانومتری GPU و IP گرافیکی 3 نانومتری را فهرست می کند. فرآیند 5 نانومتری قبلاً برای پردازنده‌های گرافیکی Arc Alchemist استفاده شده است، بنابراین چیزی که در ادامه می‌آید می‌تواند Battlemage و Celestial باشد.

منبع: Gamma0burst از طريق Wccftech





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر