مدل سه بعدی فن ساخته شده AMD Project Quantum هم اکنون برای دانلود در دسترس است

منبع: Thinkverse





منبع

AMD Project Quantum Fan-Made مدل، منبع: Thinkverse

AMD Project Quantum Fan-Made مدل، منبع: Thinkverse

AMD Project Quantum اکنون برای دانلود در دسترس است

نمی توانید یکی بخرید؟ سپس یکی را چاپ کنید.

این به‌روزرسانی داستان ما از نوامبر است. یک طراحی سه بعدی کامل توسط طرفداران برای محصول هرگز منتشر نشده AMD با کد Project Quantum. حتی چند سال از زمان معرفی آن می گذرد، برخی از طرفداران واقعاً این ایده را بسیار دوست داشتند تا جایی که در نهایت نسخه خود را ساختند.

به عنوان یادآوری، رایانه شخصی مفهومی کوانتوم برای سری GPU AMD Fiji طراحی شده است. قرار بود یک کامپیوتر کامل با یک خنک کننده مایع سفارشی باشد. این بدون شک یک پروژه جاه طلبانه بود، اما هرگز در تعداد زیادی ساخته نشد. AMD فقط اشاره کرد که چندین مورد از این سیستم ها را برای کارمندان خود ساخته است، بنابراین به احتمال زیاد یکی از آنها در نهایت در eBay ظاهر می شود، اما تا آنجا که ما می دانیم هنوز اینطور نبود.

Redditor “stand_up_g4m3r” چالش ساخت Quantum خود را پذیرفت. او به تازگی فایل های کامل سه بعدی STL را برای دانلود همه منتشر کرده است. به طور رسمی، این پروژه توسط AMD پشتیبانی نمی شود، که ممکن است توجه به آن مهم باشد زیرا طراحی کوانتومی به ثبت رسیده است. با این حال، امیدواریم که AMD به این موضوع به عنوان یک مشکل نگاه کند.

با انتشار فایل‌های STL، هر کسی می‌تواند خود قطعات را چاپ کند. اما توجه داشته باشید که این پروژه فن ساخته نه آسان است و نه ارزان. این بر روی سخت افزارهای موجود مانند ASRock X300W STX Mini-PC ساخته شده است. تغییرات پیشرفته در خنک کننده مایع نیز مورد نیاز است. البته، هیچ چیز نباید طرفداران را از قرار دادن Raspberry Pi در داخل آن و لذت بردن از ظاهر آن باز دارد، اما این چیزی است که Quantum قرار بود باشد.

در مجموع 8 فایل برای هر قسمت وجود دارد. اکنون می توان فایل ها را در هر وب سایت سازگار با STL بارگیری و پیش نمایش کرد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر