مجلس ایالات متحده قانون بلیط را تصویب می کند تا شفافیت قیمت گذاری رویداد را مجبور کند

مجلس ایالات متحده قانون بلیط را تصویب می کند تا شفافیت قیمت گذاری رویداد را مجبور کند

روز چهارشنبه، مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه‌ای را تصویب کرد که می‌تواند حداقل مقداری پاسخگویی برای Ticketmaster و سایر فروشندگان رویدادهای زنده فراهم کند. NBC News گزارش می دهد که قانون بلیط (که نباید با لایحه جداگانه سنا با همان نام اختصاری سخت اشتباه گرفته شود) الزام می کند که فروشندگان بلیت کل هزینه پذیرش – از جمله تمام هزینه ها – را برای خریداران فهرست کنند.

علاوه بر تفکیک کامل قیمت، این صورت‌حساب فروشندگان را ملزم می‌کند تا مشخص کنند که آیا بلیط‌ها در حال حاضر در اختیارشان است یا خیر. همچنین وب سایت های فریبنده را از فروشندگان ثانویه ممنوع می کند و فروشندگان را مجبور به بازپرداخت بلیط رویدادهای لغو شده می کند. به نظر نمی رسد این لایحه به افزایش قیمت ها یا هزینه های گزاف رسیدگی کند.

اکنون به سنا منتقل می‌شود، که دو لایحه اصلاحی رویداد جداگانه ارائه می‌کند: قانون بلیط دیگر و قانون دو حزبی Fans First. دومی در دسامبر برای تقویت قانون BOTS 2016 معرفی شد که استفاده از ربات‌ها را برای خرید بلیط ممنوع می‌کند، رویه‌ای که طرفداران تیلور سویفت (در میان دیگران) می‌توانند تأیید کنند که هنوز بسیار رایج است.

اصلاح صنعت فروش بلیت در اواخر سال 2022 پس از شکست تیلور سویفت Ticketmaster به یک مورد سیاسی امتیازآور تبدیل شد. سرویس متعلق به Live Nation که پایگاهی مستحکم در صنعت دارد، با مبارزه میلیون‌ها طرفدار با «تعداد خیره‌کننده» ربات‌ها از بین رفت. Ticketmaster گفت کدهای پیش فروش به 1.5 میلیون طرفدار رسید، اما 14 میلیون (از جمله آن ربات های مزاحم) سعی کردند بلیط بخرند.

جو برشتولد، رئیس جمهور و مدیر مالی شرکت Live Nation در ژانویه 2023 در مقابل کمیته قضایی سنا شهادت داد، جایی که تا حد زیادی پول را به کنگره داد تا این آشفتگی را برطرف کند. او به دولت پیشنهاد کرد قانون BOTS را تقویت کند، که یکی از لوایح سنا سعی در انجام آن دارد. در طول جلسه استماع، سناتور ریچارد بلومنتال (D-CT) مدیران اجرایی را به دلیل طفره رفتن از سرزنش، متهم کرد که انگشت اتهام را به سوی همه نشانه گرفته است، جز خودش.

گاس بیلیراکیس (R-FL)، یان شاکوفسکی (D-IL)، کتی مک موریس راجرز (R-WA) و فرانک پالون جونیور (D-NJ) نمایندگانی در روز چهارشنبه در مورد قانون بلیط مجلس بیانیه مشترکی صادر کردند. این گروه نوشت: «این قانون اجماع به شیوه‌های فریبنده فروش بلیت پایان می‌دهد که مصرف‌کنندگانی را که صرفاً می‌خواهند از یک کنسرت، نمایش یا رویداد ورزشی لذت ببرند، با بازگرداندن عدالت و شفافیت به بازار بلیت، ناامید می‌کند.» «پس از سال‌ها کار دو حزبی، اکنون می‌توانیم تجربه مشتری از خرید آنلاین بلیط رویداد را افزایش دهیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با یکدیگر برای تشویق به تصویب سریع سنا هستیم تا بتوانیم آن را به میز رئیس جمهور ارسال کنیم تا به قانون تبدیل شود.»

هنرمندانی که علناً از قوانین برای مبارزه با شکست‌های صنعت بلیت‌فروشی حمایت می‌کنند شامل (در میان دیگران) بیلی آیلیش، لرد، گرین دی، سیندی لاپر، جیسون مراز و دیو متیوز هستند. نامه مشترکی که از سوی آمریکا منتشر شده است، می‌گوید: «ما به هم می‌پیوندیم تا بگوییم که سیستم فعلی شکسته شده است: فروشندگان غارتگر و پلت‌فرم‌های ثانویه دست به اقدامات فریبنده بلیت‌فروشی می‌زنند تا قیمت بلیت را افزایش دهند و طرفداران را از فرصت دیدن هنرمندان مورد علاقه‌شان با قیمت منصفانه محروم کنند». 250 نوازنده می خوانند.

منبع