متا کاربران اتحادیه اروپا را از دسترسی به Thread ها از طریق VPN مسدود می کند

اگر در اروپا زندگی می کنید سعی نکنید از طریق یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) برای Threads ثبت نام کنید. متا دارد تایید شده که کاربران اتحادیه اروپا را از دسترسی به شبکه اجتماعی جدید از طریق VPN مسدود می کند. به عنوان مشاور مت ناوارا توضیح می دهد، محتوا، اعلان ها و نمایه ها به درستی بارگیری نمی شوند. مقداری کاربران می گویند اگر قبلاً با یک VPN ثبت نام کرده باشند، می توانند از Threads بدون VPN استفاده کنند، اما ممکن است نخواهید روی کارکرد آن شکاف حساب کنید.

در بیانیه‌ای، متا می‌گوید در حال اتخاذ «اقدامات بیشتر» برای جلوگیری از دسترسی افراد به Threads در کشورهای اروپایی است که برنامه در دسترس نیست. با این حال، این شرکت می‌گوید که اروپا همچنان یک “بازار بسیار مهم” است و امیدوار است در آینده قابلیت دسترسی را افزایش دهد. این شرکت جدول زمانی برای عرضه بیشتر ارائه نمی دهد، اما برنامه در حال حاضر خشن است و ویژگی های مهمی مانند هشتگ را ندارد.

برای گسترش متا فشار وجود دارد. Thread ها در کمتر از یک هفته 100 میلیون کاربر را جذب کردند و در حال حاضر بزرگترین تهدید توییتر محسوب می شود. مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی، خاطرنشان می کند که رشد تا کنون عمدتاً “ارگانیک” بوده است، بدون تبلیغات یا سایر تاکتیک های تبلیغاتی آشنا. در حالی که مشخص نیست که آیا استفاده در دراز مدت ادامه خواهد داشت یا خیر، گسترش به اتحادیه اروپا می تواند این حرکت را حفظ کند. تحلیلگران خارجی بر این باورند که ترافیک توییتر در نتیجه تلاش کاربران یا تغییر به Threads در حال کاهش است.





منبع

Threads برای کاربران بیش از 100 کشور از جمله ایالات متحده و بریتانیا در دسترس است، اما نه در اتحادیه اروپا. اتحادیه متا را یک «دروازه‌بان» فناوری در منطقه می‌داند و طبق گزارش‌ها، شرکت می‌خواهد مطمئن شود که رویکرد اشتراک‌گذاری داده Threads با قانون بازارهای دیجیتال آتی مطابقت دارد. Threads بر روی زیرساخت اینستاگرام ساخته شده است و ممکن است داده ها را از آن پلتفرم وارد کند. اتحادیه اروپا همچنین حکم داد که متا باید مجوز نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده را دریافت کند که به طور بالقوه عوارض بیشتری را اضافه می‌کند.