متا می تواند به زودی مدل هوش مصنوعی خود را برای پروژه های تجاری در دسترس قرار دهد

یک سوال در رقابت برای ایجاد هوش مصنوعی ثابت است: آیا کد باید به صورت خصوصی نگهداری شود یا به عنوان “منبع باز” در دسترس همه باشد؟ OpenAI داده‌های پروژه‌هایی مانند GPT-4 را نزدیک سینه خود نگه داشته است، در حالی که متا به محققان و دانشگاهیان اجازه دسترسی به مدل زبان خود، LLaMA را داده است. اکنون، متا ظاهراً قرار است “قریب‌الوقوع” نسخه تجاری جدیدی را منتشر کند که شرکت‌ها می‌توانند آن را سفارشی کنند. فایننشال تایمز گزارش ها.

دسترسی به مدل هوش مصنوعی تجاری متا باید در زمان راه اندازی رایگان باشد، اما ممکن است در آینده تغییر کند. به گفته منابع آشنا با متا، این شرکت ممکن است در نهایت از مشتریان سازمانی در صورتی که بخواهند مدل را تغییر دهند یا تطبیق دهند، هزینه دریافت کند.



منبع

مدل های منبع باز مطمئناً ترکیبی از مزایا و منفی دارند. با توجه به افزایش داده‌هایی که دریافت می‌کند، ارائه قابلیت‌های متفاوت هوش مصنوعی به گروه وسیعی از افراد می‌تواند به یادگیری سریع‌تر مدل کمک کند. چشم های اضافی همچنین می توانند اشکالات و مشکلات امنیتی را شناسایی کنند و به توسعه دهندگان این فرصت را می دهند که زودتر این مشکلات را برطرف کنند. از طرف دیگر، هر کسی که از کد استفاده می کند نیت خوبی نخواهد داشت، که می تواند عواقب خطرناکی در هنگام استفاده از فناوری که برای بسیاری از افراد در داخل و خارج از صنعت فناوری نگران کننده است، داشته باشد.

این حرکت می‌تواند به متا کمک کند تا با همکار خالقان هوش مصنوعی OpenAI و Google، با کسب‌وکارهایی که می‌توانند نرم‌افزاری متناسب با مدل جدید بسازند، پیشی بگیرد. Yann LeCun، نایب رئیس متا دانشمند ارشد هوش مصنوعی در کنفرانسی در ماه جولای گفت. متا همچنین ممکن است چت ربات های هوش مصنوعی را برای هر نوع کاربر، مانند یک فرد یا کسب و کار، ایجاد کند.