مایکروسافت Teams و Office 365 را برای مشتریان در سراسر جهان جدا می کند

مایکروسافت Teams و Office 365 را برای مشتریان در سراسر جهان جدا می کند

در ماه اکتبر، مایکروسافت تیم‌های مجموعه‌های Microsoft 365 و Office 365 را در اتحادیه اروپا و سوئیس جدا کرد تا از جریمه‌های احتمالی جلوگیری کند. اکنون، این شرکت در حال گسترش این پیشنهاد است و تیم های مایکروسافت را جدا از مایکروسافت 365 و آفیس 365 در سراسر جهان می فروشد. رویترز گزارش ها. یکی از سخنگویان مایکروسافت به این نشریه گفت: «این کار با ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر شرکت‌های چندملیتی در زمانی که می‌خواهند خرید خود را در سراسر جغرافیایی استاندارد کنند، بازخورد کمیسیون اروپا را نیز برطرف می‌کند.

کاربران فعلی اکنون می توانند انتخاب کنند که قرارداد فعلی خود را حفظ کنند یا به یکی از پیشنهادات جداگانه تغییر دهند – به ویژه برای افرادی که از مجموعه آفیس استفاده می کنند اما خدمات ارتباطی دیگری مانند Zoom یا Google Meet را ترجیح می دهند مفید است. مشتریان تجاری تازه به پیشنهادات مایکروسافت می توانند Teams را به تنهایی با قیمت 5.25 دلار خریداری کنند، در حالی که Office sans Teams بین 7.75 تا 54.75 دلار قیمت دارد.

سفر مایکروسافت به جداسازی تیم‌ها و آفیس در سال 2020 زمانی آغاز شد که اسلک یک شکایت ضد تراست به اتحادیه اروپا ارائه کرد. شرکتی که اکنون متعلق به Salesforce است مدعی شد که گنجاندن Teams در مجموعه آفیس غیرقانونی است و مایکروسافت مشتریان را از حذف پلت فرم چت مسدود می کند. کمیسیون اروپا متعاقباً در حال بررسی این موضوع است و مایکروسافت در آوریل 2023 اعلام کرد که تیم‌ها را از مایکروسافت 35 و آفیس 365 جدا می‌کند. اگرچه این اقدام پاییز گذشته اجرایی شد، مایکروسافت همچنان در معرض خطر جریمه سنگین اتحادیه اروپا قرار دارد. مشخص شد که قوانین ضد تراست را زیر پا گذاشته است.

منبع