مایکروسافت EDGE Video Super Resolution را برای پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA و AMD معرفی می‌کند

ما در حال کار بر روی پشتیبانی خودکار GPU هیبریدی برای لپ‌تاپ‌هایی با چندین پردازنده گرافیکی هستیم. در همین حال، می‌توانید VSR را با تغییر تنظیمات ویندوز امتحان کنید تا Edge مجبور شود روی GPU گسسته شما اجرا شود.

با توجه به قدرت محاسباتی مورد نیاز برای پاکسازی و ارتقاء سطح ویدیوها، وضوح تصویر فوق العاده (VSR) در حال حاضر تنها در صورت رعایت شرایط زیر ارائه می شود:

  • این دستگاه دارای یکی از GPU های زیر است: Nvidia RTX 20/30/40 سری OR AMD RX5700-RX7800 پردازنده های گرافیکی سری
  • ویدیو با وضوح کمتر از 720p پخش می شود.
  • دستگاه به برق AC متصل است.
  • هم ارتفاع و هم عرض ویدیو بیشتر از 192 پیکسل است.
  • ویدیو با فناوری‌های مدیریت حقوق دیجیتال مانند PlayReady یا Widevine محافظت نمی‌شود. فریم های این ویدیوهای محافظت شده برای پردازش در دسترس مرورگر نیستند.

مایکروسافت در حال فعال کردن Video Super Resolution برای مرورگر Edge خود است.

این ویژگی در حال حاضر در کانال قناری برای 50 درصد از کاربران در دسترس است و با رعایت شرایط فوق فعال خواهد شد. هنگامی که این ویژگی فعال است، یک نماد HD را در نوار آدرس خواهید دید. با کلیک بر روی نماد، می توانید این ویژگی را فعال یا غیرفعال کنید.

فناوری هوش مصنوعی تنها در صورتی کار می‌کند که وضوح ویدیو کمتر از 720p باشد اما کمتر از 192 پیکسل عرض یا بالا نباشد. علاوه بر این، فقط برای محتوای ویدیویی کار می‌کند که توسط DRM (PlayReady یا Widevine) محافظت نمی‌شود، بنابراین ممکن است برای سایت‌هایی مانند Netflix یا سایر سرویس‌های پخش کار نکند.

منبع: مایکروسافت اج از طريق @9550pro







منبع

اگر می خواهید ویژگی را به صورت دستی امتحان کنید، می توانید این ویژگی را فعال کنید edge://flags/#edge-video-super-resolution

گفته می شود که فناوری VSR مایکروسافت باعث حذف مصنوعات فشرده سازی و افزایش تردی متن می شود. این ویژگی اکنون برای 50 درصد از کاربران در دسترس است و بعداً برای بقیه فعال خواهد شد. با این حال، کاربران اکنون می توانند با تغییر پرچم مرورگر، این ویژگی را به صورت دستی فعال کنند:

مایکروسافت VSR را برای Edge معرفی کرد

یکی دیگر از شرایطی که باید رعایت شود، برق متناوب است، در دستگاهی که با باتری کار می کند کار نخواهد کرد. با این حال، مایکروسافت در حال حاضر روی پشتیبانی از چندین پردازنده گرافیکی و فناوری هیبریدی کار می کند، بنابراین این احتمال وجود دارد که در آینده از هر دو iGPU و dGPU به طور همزمان استفاده کند.

قابلیت ارتقاء مقیاس ویدیو اکنون در دسترس کاربران GeForce و Radeon است. مایکروسافت تأیید می کند که تمام مدل های RTX (سری های 20، 30 و 40 با هسته های Tensor) و سری Radeon RX 5700-7800 از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد.

ما برای شما هیجان زده هستیم که این را امتحان کنید! ما دوست داریم نظرات شما را در مورد این ویژگی دریافت کنیم، بنابراین فراموش نکنید که روی دکمه های شست بالا 👍 یا پایین👎 کلیک کنید (edge://settings/system) به ما بگویید که چه فکر می کنید!

edge://flags/#edge-video-super-resolution

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر