مایکروسافت DX12 Agility SDK به‌روزرسانی برای سرعت بخشیدن به برنامه‌های GPU ML و رمزگذاری AV1



منبع

مایکروسافت پیش نمایش Agility SDK 1.711.3 را منتشر کرد که ابزارهای قدرتمندی را برای توسعه دهندگان اضافه می کند.

مهمتر از آن، نمودارهای کاری ساختار برنامه نویسی را ساده می کند و مدیریت حافظه را برای این کارها بهبود می بخشد. این قابلیت‌های برنامه‌نویسی را برای بارهای کاری مبتنی بر سایه‌زن مدرن تا حد زیادی بهبود می‌بخشد، و به نظر می‌رسد که همه برندهای اصلی (AMD، NVIDIA، Intel، و Qualcomm) در کار هستند. پتانسیل این فناوری توسط توسعه دهندگان Epic Games Unreal Engine 5 که یکی از بزرگترین حامیان بارهای کاری تولید شده توسط GPU بودند، مشخص شده است.

الگوریتم‌های یادگیری ماشین همچنین از طریق پشتیبانی از دستورالعمل‌های Wave Matrix Multiply Accumulate، GPU را تقویت می‌کنند. GPU های مدرن قادر به تسریع چنین دستورالعمل هایی هستند که این روزها عمدتاً توسط الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده می شود. این محاسبات مبتنی بر ماتریس باعث سرعت بخشیدن به رایج‌ترین محاسبات مانند ذخیره‌سازی، مرتب‌سازی مجدد، کپی کردن داده‌ها از طریق تمام رشته‌ها در یک موج می‌شود.

به‌روزرسانی SDK چابکی: نمودارهای کاری، ماتریس موج، رمزگذاری AV1

نمودارهای کاری:

    • AMD: پیش نمایش نرم افزار AMD: درایور Adrenalin Edition™ که اجرای AMD Work Graphs API فعلی را برای کارت های گرافیک سری Radeon™ RX 7000 AMD به نمایش می گذارد، قابل دانلود است. اینجا. ببینید چگونه AMD با مایکروسافت و جامعه توسعه دهندگان برای زنده کردن Work Graphs کار کرد اینجا و هنگامی که برای خودتان آماده شدید، می توانید راهنمای برنامه نویس AMD GPUOpen مربوط به نمودارهای کاری را بخوانید. اینجا.
    • NVIDIA: برای به دست آوردن درایورهای NVIDIA که از نمودارهای کاری پشتیبانی می کنند، لطفاً با نماینده تعامل توسعه دهنده خود تماس بگیرید.
  • اینتل: همکاری نزدیک و مشارکت اینتل با مایکروسافت در مجموعه ویژگی‌های نمودارهای کاری، توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا از قدرت پردازنده‌های گرافیکی اینتل بهتر استفاده کنند و عملکرد و تکنیک‌های گرافیکی نوآورانه‌ای را ارائه دهند. ما مشتاقانه منتظر پشتیبانی از نمودارهای کاری آینده در نسخه درایور آینده هستیم. برای پرس و جوی بیشتر، لطفاً با روابط توسعه دهندگان اینتل تماس بگیرید [email protected]

پشتیبانی از درایور Wave Matrix:

  • AMD: AMD یک پیش نمایش نرم افزار AMD: درایور Adrenalin Edition™ با پشتیبانی WaveMMA را در هفته های آینده منتشر خواهد کرد، برای پیوند به روز شده آن درایور اینجا را تماشا کنید.
  • اینتل: برای درایورهای اینتل، لطفا با نماینده توسعه دهنده خود تماس بگیرید
  • NVIDIA: برای درایورهای NVIDIA، لطفاً با نماینده تعامل توسعه‌دهنده خود تماس بگیرید
  • کوالکام: حمایت های آینده برنامه ریزی شده است

پشتیبانی از درایور رمزگذاری AV1:

  • AMD: یک نرم افزار AMD: درایور Adrenalin Edition™ با پشتیبانی از AV1 Encode در پردازنده های گرافیکی AMD Radeon™ RX 7000 در سه ماهه چهارم سال 2023 در دسترس خواهد بود.
  • اینتل: برای درایورهای اینتل، لطفا با نماینده توسعه دهنده خود تماس بگیرید
  • NVIDIA: پردازنده های گرافیکی سری RTX 40، نسخه درایور 545.31+
  • کوالکام: حمایت های آینده برنامه ریزی شده است

مایکروسافت همچنین در حال پیاده سازی یک رمزگذاری AV1 در API رمزگذاری ویدئو D3D12 خود است. این امکان دسترسی یکپارچه به یک رابط را در تمام GPUهای مدرنی که از رمزگذاری AV1 پشتیبانی می کنند، فراهم می کند. با این حال، بر اساس داده‌های مایکروسافت، تنها NVIDIA از این فناوری در سری RTX 40 پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود AMD یک درایور سازگار را زودتر از سه ماهه چهارم ارائه کند. اینتل این کار را آسان‌تر نمی‌کند، زیرا تماس با نماینده اینتل از قبل لازم است.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اکنون می‌توانند از نمودارهای کاری استفاده کنند، عملکردی که استفاده از سایه‌زن ناهمزمان را ممکن می‌سازد. این به توسعه دهندگان یک API آسان برای ارسال کار با GPU ها به جای اجبار CPU برای این کار ارائه می دهد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر