مایکروسافت DirectSR (Super Resolution) را در GDC 2024 ارائه می کند

مایکروسافت DirectSR (Super Resolution) را در GDC 2024 ارائه می کند

Microsoft DirectSR، وضوح فوق العاده برای همه پردازنده های گرافیکی؟

مایکروسافت در حال آماده شدن برای ارائه اخبار هیجان انگیز در GDC 2024 (که کنفرانس توسعه دهندگان گرافیک است) که در 23 مارس آغاز می شود. .

DirectSR ممکن است به دنبال ایجاد یک راه حل استاندارد برای کارت های گرافیکی باشد که در سطح نرم افزاری کار می کنند و با هسته های شتاب دهنده GPU تکمیل می شود. کدام هسته ها و چه معماری هایی، این چیزی است که مایکروسافت هنوز تایید نکرده است.

احتمالاً هدف اصلی اطمینان از سازگاری با آخرین معماری‌های GPU است، معماری‌هایی که قبلاً Intel XeSS، AMD FSR و NVIDIA DLSS را پشتیبانی می‌کنند. همانطور که توسط AMD و Intel نشان داده شده است، فناوری وضوح فوق العاده نباید توسط فروشنده قفل شود، اما عملکرد آنها ممکن است بسته به یک پیاده سازی متفاوت باشد.

مایکروسافت در نهایت می تواند راه حلی ارائه دهد که توسط تمام معماری های مدرن GPU پشتیبانی می شود که اجرای آن توسط توسعه دهندگان بازی بسیار آسان تر است. در حال حاضر، توسعه‌دهندگان بازی باید هر فناوری را به‌صورت جداگانه اضافه کنند، اما این فرآیند ساده‌تر است زیرا ویژگی‌های زیربنایی در حال حاضر وجود دارد، مانند بردارهای حرکت یا سایر فناوری‌های ارتقای مقیاس زمانی.

در این رویداد که برای ارائه در 21 مارس برنامه ریزی شده است، مهندسانی از مایکروسافت، AMD و NVIDIA حضور خواهند داشت.

Microsoft DirectSR، منبع: GDC

اخیراً فاش شد که مایکروسافت در حال کار بر روی فعال کردن ویژگی “Auto SR” در سیستم عامل ویندوز است. مشخص نیست که آیا این فناوری به هر طریقی به DirectSR متصل است یا بهتر بگوییم در سطح بالاتری کار می کند، مشابه آنچه AMD با Radeon Super Resolution (یک ارتقاء سطح درایور) انجام می دهد.

ویژگی “Automatic Super Resolution” ویندوز، منبع: PhantomOcean3

منبع: GDC



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر