مایکروسافت در این ماه عینک های رزمی بهبود یافته هولولنز را به آزمایش کنندگان ارتش تحویل خواهد داد

با این حال، چیزهای زیادی روی این آزمون سوار می شوند. در حالی که ارتش می‌توانست تا 21.9 میلیارد دلار را در مدت ده سال برای 121000 واحد IVAS خرج کند، کنگره سفارشات بیشتر عینک‌های قبلی را در ژانویه به دنبال گزارش‌هایی درباره مشکلات مسدود کرد. در عوض، سیاستمداران به مایکروسافت 40 میلیون دلار برای بازسازی سخت افزار دادند. اگر هنوز مشکلاتی وجود دارد، ارتش می تواند برنامه را لغو کند. این نه تنها به قیمت یک قرارداد پرسود مایکروسافت تمام می شود، بلکه خود هولولنز را نیز دچار تردید می کند. این تیم سال گذشته الکس کیپمن، توسعه‌دهنده اصلی را به دنبال اتهامات سوء رفتار از دست داد و اخراج کارکنان اوایل امسال ضربه جدی به بخش واقعیت مختلط وارد کرد.



منبع

مایکروسافت در آزمایش عینک‌های رزمی مبتنی بر هولولنز خود با ارتش ایالات متحده، چرخشی دیگری در پیش گرفته است. این شرکت به Engadget تأیید کرده است که دستگاه های بهبود یافته IVAS (سیستم تقویت بصری یکپارچه) 1.2 را قبل از پایان ماه جولای به ارتش تحویل می دهد. مایکروسافت می‌گوید این مدل‌های واقعیت افزوده به‌روز شده نسبت به قبل باریک‌تر، سبک‌تر و متعادل‌تر هستند. این به نوبه خود، آنها را راحت تر می کند و عملکرد سربازان را بهبود می بخشد.

ارتش می گوید بلومبرگ دو تیم 20 نمونه اولیه عینک IVAS را در اواخر آگوست آزمایش خواهند کرد. آنها عملکرد، قابلیت اطمینان در نور کم و اینکه آیا باعث ایجاد احساس بیماری در سربازان می شوند یا خیر را می سنجند. برخی از آزمایش‌کنندگان در سال گذشته از حالت تهوع، سردرد و خستگی چشم‌ها شکایت داشتند، در حالی که برخی دیگر از فضای وسیع، میدان دید باریک و درخشش نمایشگر که می‌تواند حضور یک سرباز را در شب بی‌نظیر کند، راضی نبودند. ویژگی‌های کلیدی نیز نسبتاً مکرراً شکست خوردند.

فناوری هولولنز برای بهبود آگاهی میدان نبرد است. پیاده نظام می‌تواند موقعیت‌های یکدیگر را ببیند، آمارهای سلامت حیاتی را دریافت کند و از دید در شب استفاده کند که کمتر به چشم می‌آید. آنها می توانند حملات را بهتر هماهنگ کنند و در صورت وجود نشانه هایی از آسیب یا خستگی هشدار دهند. در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش آگوست، این فناوری ممکن است در عرض چند سال به میدان بیاید. ارتش قراردادی بین جولای و سپتامبر 2024 برای دومین مطالعه میدانی منعقد می کند و می تواند در آوریل 2025 به آزمایش رزمی عملیاتی برود. ارتش می تواند ماه ها پس از آن IVAS را مستقر کند.