مایکروسافت بالاخره پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس را به عناوین Xbox Cloud Gaming اضافه می کند

مایکروسافت بالاخره پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس را به عناوین Xbox Cloud Gaming اضافه می کند

این بسیار بیشتر از حد انتظار طول کشیده است، اما در نهایت پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس (KBM) را به عناوین خاصی می‌آورد. که این شرکت قصد داشت این کار را در مارس 2022 انجام دهد و پیشنهاد شد که این گزینه ممکن است تا ژوئن ژوئن در دسترس باشد، اما ظاهراً این اتفاق نیفتاد. تنها اکنون است که مایکروسافت شروع به بررسی عملکردهای KBM در مرورگرهای وب (Edge و Chrome) و برنامه رایانه شخصی Xbox کرده است. این ویژگی باید به زودی به طور گسترده در دسترس باشد.

برای امتحان کردن پشتیبانی KBM، باید مشترک Game Pass Ultimate باشید (مگر اینکه بخواهید آن را بررسی کنید ، که کاملاً است). شما همچنین باید در . اگر در حال آزمایش پشتیبانی KBM در یک مرورگر وب هستید، یک مرحله دیگر وجود دارد – باید ویژگی‌های Preview را در مرورگر خود روشن کنید. برای انجام این کار، روی عکس نمایه خود در xbox.com/play کلیک کنید، تنظیمات را انتخاب کنید و سپس «پیش‌نمایش ویژگی‌ها» را روشن کنید.

برخی از بازی های پشتیبانی شده ممکن است همچنان عناصر کنترلر را در ابتدا روی صفحه نمایش دهند. ممکن است از شما خواسته شود A را فشار دهید تا بازی شروع شود یا مواردی از این قبیل. با این حال، بازی باید به محض حرکت مکان نما یا فشار دادن یک دکمه به رابط کاربری KBM تغییر کند. در مرورگرها، KBM فقط زمانی کار می کند که در حالت تمام صفحه بازی می کنید و روی جریان بازی کلیک کرده اید تا ورودی ماوس شما را تشخیص دهد. می‌توانید با فشار دادن F9 از استفاده KBM خارج شوید یا دکمه ESC را نگه دارید تا از حالت تمام صفحه خارج شوید.

اولین عناوین Xbox Cloud Gaming که پشتیبانی KBM را به دست آوردند فورتنایت (فقط مرورگرها) Ark Survival Evolved, Sea of ​​Thieves, Grounded, Halo Infinite, Atomic Heart, Sniper Elite 5, Deep Rock Galactic, High on Life, Zombie Army 4 Dead War, Gears Tactics, Pentiment, Doom 64 و Age of Empires 2. یک مسئله شناخته شده برای وجود دارد قلب اتمی در دقیقه مایکروسافت خاطرنشان می‌کند که هنگام استریم بازی، در جابجایی بین کنترلر و KMB مشکل وجود دارد.

این یک به‌روزرسانی خوش‌آمد است، به‌ویژه برای کسانی که می‌خواهند بازی‌های تیراندازی اول شخص را با تنظیمات KBM بازی کنند، اما رایانه‌ای با قدرت کافی برای اجرای بازی‌های فعلی به صورت بومی ندارند. این یک گام خوب به جلو برای دسترسی نیز است. فناوری بازی های ابری ایکس باکس بسیار قوی است، اما در اینجا امیدواریم بتواند با آن همگام شود فورتنایت بازیکنانی که می توانند ساختارهای پیچیده ای را در نانوثانیه بسازند.

منبع