مایکروسافت اخراج و تجدید ساختار در بخش واقعیت مختلط خود را اعلام کرد

Menu

مایکروسافت به عنوان بخشی از بازسازی بخش، کارمندانی را که روی واقعیت ترکیبی کار می کنند اخراج می کند. CNBC گزارش کرده است. این شرکت به فروش هدست واقعیت افزوده هولولنز 2 (AR) ادامه خواهد داد، یک دستگاه کلیدی تولید شده توسط آن بخش.

یک سخنگوی مایکروسافت گفت: «اوایل امروز ما از تغییر ساختار سازمان واقعیت ترکیبی مایکروسافت خبر دادیم. CNBC در یک ایمیل ما کاملاً به برنامه IVAS وزارت دفاع متعهد هستیم و به ارائه فناوری پیشرفته برای حمایت از سربازان خود ادامه خواهیم داد. علاوه بر این، ما به سرمایه گذاری در W365 ​​برای رسیدن به اکوسیستم سخت افزاری واقعیت مختلط ادامه خواهیم داد. ما به فروش هولولنز ادامه خواهیم داد. 2 ضمن پشتیبانی از مشتریان و شرکای موجود HoloLens 2.”

وزارت دفاع ایالات متحده یکی از مشتریان اصلی هولولنز است که از دستگاه های واقعیت افزوده برای بهبود آگاهی میدان جنگ استفاده می کند. این شرکت اخیراً یک نسخه اصلاح شده به نام سیستم تقویت بینایی یکپارچه (IVAS) را که برای کاهش تهوع، فشار چشم و سایر مسائل طراحی شده است، به کار گرفته است.

پس از اینکه مایکروسافت در دسامبر 2023 واقعیت ترکیبی ویندوز را در ویندوز 11 منسوخ کرد، سازماندهی مجدد بخش واقعیت ترکیبی اجتناب ناپذیر به نظر می رسید. در آن زمان، مایکروسافت گفت که این اقدام هیچ تأثیری بر بخش هولولنز آن نخواهد داشت.

این تغییرات بخشی از یک تجدید ساختار گسترده تر است که باعث شد شرکت دیروز به 1000 کارمند خود در بخش های مختلف اجازه کار بدهد. این شرکت در ژانویه 2024 نزدیک به 2000 کارمند و بیش از 10000 کارمند را از واحد بازی خود اخراج کرد.

این حرکت مایکروسافت بخشی از تغییر صنعت گسترده از فراجهان و به سمت هوش مصنوعی (AI) است، مسیری که یکی از بزرگ‌ترین تقویت‌کننده‌های AR، متا نیز طی کرده است. مدیرعامل مارک زاکربرگ سال گذشته گفت که توسعه هوش مصنوعی در حال حاضر “بزرگترین سرمایه گذاری” شرکت است.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع