ماساچوست ممنوعیت کامل فروش اطلاعات موقعیت مکانی کاربر را در نظر گرفته است

الزام مجری قانون به ارائه حکم برای دسترسی به داده‌های موقعیت مکانی کاربر نیز می‌تواند به کاهش روند رو به افزایش خرید تجاری آن اطلاعات توسط مجری قانون کمک کند. تحقیقات ACLU در سال 2022 نشان داد که وزارت امنیت داخلی بیش از 336000 نقطه داده را برای دور زدن الزامات متمم چهارم برای حکم جستجو خریداری کرده است. اگرچه دادگاه عالی ایالات متحده گفته است که معمولاً برای آژانس‌ها برای دسترسی به داده‌های مکان از اپراتورها به یک حکم نیاز است، خرید داده‌ها از شرکت‌های خصوصی به عنوان یک خلأ عمل کرده است.

قانون سپر مکان توسط ACLU و گروه‌های پیشرو و طرفدار مختلف پشتیبانی می‌شود، که برای جلوگیری از انتشار مکان کاربر در دنیای پس از Dobbs، فوریت بیشتری می‌بینند. از آنجایی که ایالت های قرمز به طور فزاینده ای سقط جنین را جرم انگاری می کنند، نگرانی ها در مورد انتقال داده های کاربران برای دستگیری زنانی که برای انجام این عمل یا دسترسی به دارو به خارج از ایالت سفر می کنند، افزایش یافته است. علاوه بر این، حامیان این لایحه نگرانی هایی را در مورد امنیت ملی و پیامدهای تعقیب دیجیتالی مطرح می کنند.

همه محصولات توصیه شده توسط Engadget توسط تیم تحریریه ما، مستقل از شرکت مادر انتخاب می شوند. برخی از داستان های ما شامل پیوندهای وابسته است. اگر چیزی را از طریق یکی از این پیوندها خریداری کنید، ممکن است کمیسیون وابسته را دریافت کنیم. تمامی قیمت ها در زمان انتشار صحیح می باشد.



منبع

قانونگذار ایالت ماساچوست در حال بررسی لایحه ای است که فروش اطلاعات موقعیت مکانی تلفن کاربران را ممنوع می کند. در صورت تصویب، قانون سپر مکان اولین قانونی در کشور خواهد بود زیرا کنگره راه حل های جامع حفظ حریم خصوصی کاربران را در مقیاس ملی متوقف می کند. قانون پیشنهادی ایالت همچنین مستلزم صدور حکمی برای مجریان قانون برای دسترسی به اطلاعات مکان کاربر از کارگزاران داده است.

امروز، روزنامه وال استریت گزارشی با جزئیات متعدد در مورد قانون پیشنهادی، پس از بحث های قبلی در خانه ایالتی منتشر کرد اخبار روزانه Athol). البته، این لایحه باعث نمی‌شود ساکنان ماساچوست از خدمات موقعیت مکانی تلفن خود برای چیزهایی استفاده کنند که مستقیماً به نفعشان است – مانند ناوبری Google Maps، تحویل DoorDash یا استقبال از Uber. با این حال، شرکت‌های فناوری و فروشندگان داده را از فروش آن داده‌ها به اشخاص ثالث منع می‌کند – عملی بدون هیچ سود واضحی برای مصرف‌کننده.

جلسه قانونگذاری ماساچوست تا سال آینده ادامه دارد و حامیان این لایحه نسبت به تصویب آن خوش بین هستند. سیندی کریم، رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا، حامی لایحه، گفت: «من دلایل زیادی برای خوش بین بودن دارم که اتفاقی در این جلسه رخ خواهد داد. WSJ.

مخالف این قانون، ائتلاف ایالتی حریم خصوصی و امنیت است، یک انجمن تجاری که نماینده صنعت فناوری است. اندرو کینگمن، وکیل انجمن گفت: «تعریف فروش بسیار گسترده است. او می‌گوید این گروه از افزایش حمایت‌ها حمایت می‌کند، اما ترجیح می‌دهد به جای اعمال ممنوعیت مطلق، «توانایی انصراف از فروش» را به مصرف‌کنندگان بدهد، همانطور که سایر قوانین ایالتی انجام داده‌اند. البته، اختیاری کردن آن به جای ممنوعیت کامل، احتمالاً برای کارگزاران داده بسیار بهتر است.