مادربرد نسل بعدی ASRock Z890 Taichi Aqua یک پورت USB نوع A ندارد

مادربرد نسل بعدی ASRock Z890 Taichi Aqua یک پورت USB نوع A ندارد

در اینجا USB Type-A وجود ندارد

مادربرد نسل بعدی اینتل ASRock یک انتخاب طراحی جالب را نشان می دهد.

ASRock Z890 Taichi Aqua، منبع: @OLISPEC

این شرکت مجموعه گسترده مادربردهای Intel Z890 و AMD X870 خود را در Computex به نمایش می گذارد. جالب اینجاست که اینتل شرکای خود را از تبلیغ این بردها به عنوان Z890 منع کرده است، اگرچه در این مرحله بدیهی به نظر می رسد. AMD در مورد تبلیغ پلتفرم نسل بعدی خود که قرار است ماه آینده راه اندازی شود آنقدر سختگیرانه عمل نکرد، در واقع خود AMD چیپست جدید را تایید کرد.

در غرفه ASRock، انبوهی از بردهای جدید Z890 را خواهید دید که یکی از آنها Taichi Aqua است. به عنوان یادآوری، ASRock اعلام کرد که خط تولید Aqua را با Taichi ادغام می کند (بنابراین نام اشتباه نیست).

Aqua یک مادربرد خنک کننده مایع است که در این مورد به معنای بلوک در بخش VRM است. خنک کننده مایع مورد نیاز نیست، اما یک ویژگی اختیاری است که ممکن است به کاربران اجازه دهد تا سیستم های مایع خود را گسترش دهند تا اجزای مادربرد را برای اورکلاک خنک کنند. این برای اکثر کاربران مورد نیاز نخواهد بود، و این طراحی در میان معدود طراحی هایی است که از چنین طراحی خنک کننده استفاده می کند.

ASRock Z890 Taichi Aqua منبع: Club386

این برد مجهز به طراحی 33 فاز قدرت است و دارای دو اسلات PCIe x16، چهار عدد DIMM DDR5 و حداکثر شش اسلات M.2 (دو مورد از آنها Gen5 و دو عدد Gen4) است. این به راحتی می تواند به عنوان یک سرور ذخیره سازی عمل کند، اما ظاهراً می تواند جایگزین هاب USB نیز شود.

این برد نه دو، بلکه ده کانکتور USB Type-C دارد و حتی یک کانکتور Type-A روی برد وجود ندارد. البته برد همچنان دارای کانکتور پنل جلویی خواهد بود و به راحتی می توانید شاسی را وصل کنید که تقریباً مطمئناً چنین کانکتورهایی دارد اما خود مادربرد هیچ کدام را ندارد.

مشخص نیست که آیا ASRock یک آداپتور USB Type-C به Type-A را بسته‌بندی می‌کند یا خیر، یا اینکه این یک ویژگی مورد نیاز است، زیرا در این مرحله می‌توانید تقریباً هر دستگاهی را با کانکتور Type-C خریداری کنید. با این حال، عدم وجود یک کانکتور به این معنی است که بدون آداپتور، نمی توانید دستگاه های قدیمی را به برق وصل کنید.

منبع: Club386, @OLISPEC



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر