«مأموریت: غیرممکن» هنوز هم جذاب‌ترین مجموعه جاسوسی است

پارامونت پیکچرز و اسکای دنس

هرچقدر هم که ممکن است مضحک به نظر برسد، کاملاً در درون هم قرار می گیرد ماموریت غیرممکن سری، جهانی که در آن اتان هانت به عنوان “تجلی زنده سرنوشت” توصیف شده است و همه به خوبی می دانند که “نیروی ماموریت غیرممکن” شبیه چیزی است که از یک کتاب کمیک بیرون کشیده شده است. در این مرحله، این امتیازی است که برای تام کروز و همکارانش – اخیراً، نویسنده/کارگردان کریستوفر مک کواری – وجود دارد تا با ابزارهای جاسوسی و سکانس های بدلکاری مرگ آور وحشی شوند. این توسط گیک های فیلم جاسوسی ساخته شده است، برای گیک های فیلم جاسوسی.

در حالی که فیلم به ندرت برای کشف تاثیر واقعی هوش مصنوعی کند می شود، هانت و تیمش – بنجی سیمون پگ، لوتر وینگ ریمز – فوراً مفاهیم بزرگتر را درک می کنند. هر کسی که بتواند هوش مصنوعی را کنترل کند، اساساً می تواند جهان را کنترل کند – نه فقط از طریق نیروی فیزیکی، بلکه با تعریف خود حقیقت و واقعیت. یک هوش مصنوعی می تواند یک فرد را از فیلم های نظارتی پاک کند یا به طور کامل آنها را به شخص دیگری تبدیل کند. به هیچ چیز نمی توان اعتماد کرد. همانطور که ما با تاثیر ChatGPT و هوش مصنوعی مولد در زندگی واقعی دست و پنجه نرم می کنیم، سخت است که احساس نکنیم در مسیری مشابه هستیم. (همچنین دیدن در بحبوحه اعتصابات WGA و SAG-AFTRA که مستقیماً به شکایات در مورد سوء استفاده استودیوها از خلاقیت ها با هوش مصنوعی مرتبط است خنده دار است.)

با ورود کریستوفر مک کواری، کارگردان سال 2015 ملت سرکش و عواقب آن، ماموریت غیرممکن شیاری پیدا کرد که آن را از سایر فرنچایزهای مدرن متمایز کرد. تقریباً مانند جاز فیلم اکشن، مک‌کواری و کروز اغلب ایده‌هایی برای دکورها ارائه می‌کردند و فیلم‌هایی پیرامون آن‌ها ساختند. اسکریپت‌ها در همان لحظه بازسازی شدند. به طور معمول، این به معنای فاجعه بود، اما مک‌کواری در نهایت در هرج و مرج رونق گرفت. او به همراه هماهنگ کننده بدلکاری، اسکات ایستوود، همچنین موفق شد مجموعه را به مجموعه‌های عملی حیرت‌انگیز جدید سوق دهد (نگاه کنید به: اتان هانت در حال آویزان شدن از هواپیما در ملت سرکش، یا دنباله چتربازی طولانی در Fallout).

تام کروز و هیلی آتول در Mission: Impossible - Dead Reckoning Part 1

در میان فیلم‌های جیمز باند دنیل کریگ (که پر از فیلم‌هایی است که دوستشان دارم یا کاملاً متنفرم) و پایان سه‌گانه اصلی جیسون بورن، می‌رسند. پروتکل Ghost احساس بازگشت به هر چیزی که باعث شده است ماموریت غیرممکنبرنامه تلویزیونی بسیار اعتیاد آور است. یک تیم وفادار و بسیار ماهر، یک شرور شرور و هزاران ابزار به نمایش گذاشته شده است. اما مهمتر از همه، همه چیز همیشه آنطور که هانت و خدمه انتظار دارند پیش نمی‌رود، که باعث می‌شود این فرنچایز برای همه ما با گجت‌های ناموفق مرتبط‌تر شود. (هر بار که آیفون من خراب می شود، نمی توانم از اینکه فقط با یک دستکش مارمولک با تکنولوژی بالا از برج خلیفه بالا نمی روم سپاسگزار نباشم.)

پارامونت پیکچرز و اسکای دنس

در مواجهه با آن، حساب مرده ، آخرین نمایشی که توسط دیمون لیندلوف ساخته شده است و همچنین دارای یک قهرمان سرسخت در برابر هوش مصنوعی قدرتمند است. این فیلم همچنین به موضوعات مشابهی می‌پردازد: مطمئناً یک هوش مصنوعی قادر مطلق نیز الهام‌بخش فداکاری تقریباً مذهبی خواهد بود. که در حساب مرده، که توسط گابریل تجسم یافته است، جامعه شناس با نام فرشته ای که توسط عیسی مورالس بازی می شود.

پس از اندکی وقفه، جی جی آبرامز فرنچایز را در سال 2006 راه اندازی مجدد کرد. ماموریت: غیرممکن 3، فیلمی که بر اساس جنجال های جاسوسی سریال تلویزیونی او ساخته شده است، نام مستعار. از آن زمان به بعد، فرنچایز در تلاش دائمی برای تک‌درآمد کردن خود بوده است. 2011 پروتکل Ghost با هر قطعه صحنه ای کامل روی باستر کیتون می رود (کارگردان برد برد اساسا اتان هانت را به شخصیتی از اعجوبه ها) در صحنه ای به اوج خود رسید که خود کروز در واقع از برج خلیفه بالا رفت.

جان وو ماموریت: غیرممکن ۲ بسیار کمتر مغزی است، اما به شدت به سبک اکشن اپرایی هنگ کنگ او نیز متمایل است. اعتراف می‌کنم که فیلم فوق‌العاده‌ای نیست، اما به‌عنوان یکی از طرفداران فیلم‌های اکشن وو، نمی‌توانم از تعقیب و گریز با ماشین با هم لذت ببرم، و پایان باله‌ای که از تعقیب و گریز موتور سیکلت به یک دست به دست می‌شود. مبارزه با دست در ساحل

ربکا فرگوسن در Mission: Impossible - Dead Reckoning قسمت 1

این از همان ابتدا در مورد سریال صادق بود. برنامه تلویزیونی اصلی بر روی کاردستی جاسوسی متمرکز بود، البته در دنیایی که مردم به راحتی می‌توانستند دیگران را با ماسک‌های صورت واقع‌گرایانه جعل کنند. فیلم 1996 برایان دی پالما بازگشتی به فیلم‌های جاسوسی پارانوئید دهه 70 بود، اما همچنین فضایی را برای ابزارهایی مانند عینک‌هایی که به‌صورت بی‌سیم ویدیوهای شفاف را منتقل می‌کردند، باز کرد. و البته، نفوذ بسیار پر تنش در اتاق سرور سیا وجود دارد، صحنه ای که سال ها در فرهنگ پاپ نفوذ کرد.

به همان اندازه که من دیگر فرنچایزهای فیلم اکشن را دوست دارم – مانند جان ویک طراحی رقص به طور فزاینده استادانه، یا مضحک بودن سریع و خشمگین – ماموریت غیرممکن منحصر به فرد لذت بخش باقی می ماند. متعهد به ارائه کارهای بدلکاری عملی شگفت انگیز است. آنقدر خودآگاه است که خودش را مسخره کند. و بخشی از من امیدوار است که به نحوی، تیمی از گیک ها نیز بتوانند با افراط در هوش مصنوعی مقابله کنند.



منبع

برای تقریباً سه دهه در ماموریت غیرممکن اتان هانت، تام کروز، در نبردهای موتورسیکلت با سرعت بالا، از برج خلیفه دبی بالا رفته و هنگام برخاستن از کنار هواپیما آویزان شده است. اوه، و او نیز در یک نقطه مرد (به دنبال یک شیرجه رایگان طولانی در یک بانک داده زیر آب). اما در آخرین فیلم، Dead Reckoning قسمت 1اتان هانت با سخت‌ترین حریف خود روبرو می‌شود: هوش مصنوعی قادر مطلق که می‌تواند ژئوپلیتیک را آنطور که می‌شناسیم تغییر دهد. پس از سرپیچی از قوانین فیزیک، فقط منطقی است که او باید یک خدا را شکست دهد.

Dead Reckoning قسمت 1 بر پایه نوشته های قبلی مک کواری استوار است. این بار، هانت و یک همراه جدید (گریس هیلی آتول) در خیابان های باریک رم تعقیب می شوند، در حالی که رانندگی یک فیات ریز و آشغال شده دارند. او با استفاده از موتور سیکلت از کوهی بیس پرش می کند. او در قطار واقعی با سرعت 60 مایل در ساعت مبارزه می کند. در تمام این مدت، او تلاش می کند تا هوش مصنوعی شرور را که تنها با نام The Entity شناخته می شود، متوقف کند.