لپ‌تاپ‌های Dell XPS 13 Plus و Inspiron 14 Plus با CPU Snapdragon X قبل از عرضه به بیرون درز کردند.

لپ‌تاپ‌های Dell XPS 13 Plus و Inspiron 14 Plus با CPU Snapdragon X قبل از عرضه به بیرون درز کردند.

Inspiron Plus و XPS Plus مجهز به اسنپدراگون X

دل در حال معرفی دو لپ‌تاپ مبتنی بر سری اسنپدراگون ایکس کوالکام است.

این شرکت قرار است در رابطه با تلاش بزرگ کوالکام به بازار لپ‌تاپ‌های ویندوزی، اعلامیه‌ای اعلام کند. سری 16 هسته ای اسنپدراگون X Elite و 10 هسته ای X Plus از معماری ARM پشتیبانی می کنند و به عنوان رقابتی توانا برای انحصار اینتل و AMD در بازار ارائه می شوند.

بر اساس اطلاعات فاش شده از Windows Report، دل لپ‌تاپ‌های 14 و 13 اینچی مجهز به سری اسنپدراگون X را عرضه خواهد کرد. رندرهای هر دو سیستم قبل از اعلام به بیرون درز کرد. آنچه شایان ذکر است این است که نه Dell و نه Qualcomm تاریخ دقیق عرضه این پردازنده ها و لپ تاپ ها را تایید نکرده اند، تنها ایسوس رویدادی را برای 20 می برنامه ریزی کرده است. شاید همزمان در مورد لپ تاپ های X-Elite/Plus از شرکت های دیگر بشنویم.

دل در حال آماده سازی Inspiron 14 7441 Plus لپ تاپی که گفته می شود دارای پردازنده 16 هسته ای X Elite است. گزارش شده است که این لپ‌تاپ با 16 گیگابایت حافظه سیستمی عرضه می‌شود و با استفاده از آخرین نسخه پیش‌نمایش 24H2 ویندوز 11 درز کرده است. این نشان می‌دهد که با آخرین ویژگی‌های ویندوز، مانند AI Explorer، عرضه خواهد شد.

Inspiron 14 7441 Plus، منبع: Windows Report/Dell

Windows Report اشاره می‌کند که طراحی Inspiron Plus ظریف‌تر و باریک‌تر از قبل به نظر می‌رسد. این لپ تاپ دارای لبه های گرد است و به دو کانکتور USB Type-C و یک Type-A به همراه یک اسلات کارت SD مجهز شده است.

XPS 13 9345 گفته می شود که مبتنی بر شاسی مشابه XPS 13 9340 است که از سری Core Ultra 100 اینتل پشتیبانی می کند. در حالی که این گزارش به صراحت تایید نمی کند که این لپ تاپ از سری Qualcomm Snapdragon X استفاده می کند، ما می توانیم تأیید کنیم که این لپ تاپ واقعاً از Qualcomm (نسخه های برنامه ریزی شده 16C و 10C) استفاده می کند. این لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی 2.8K OLED عرضه می شود و از WiFi7 پشتیبانی می کند.

XPS 13 9345 Plus، منبع: Windows Report/Dell

هر دو لپ تاپ به طور مشخص دارای دکمه Copilot جدید هستند. بر اساس این گزارش، انتظار می رود مجموعه جدید لپ تاپ های XPS و Inspiron دل در تابستان امسال وارد بازار شود.

منبع: Windows Report



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر