لنوو لپ تاپ ThinkBook را با صفحه نمایش OLED شفاف آماده می کند

لنوو لپ تاپ ThinkBook را با صفحه نمایش OLED شفاف آماده می کند

Lenovo ThinkBook با صفحه نمایش شفاف به زودی به نمایش گذاشته می شود

لنوو ممکن است اولین شرکتی باشد که لپ‌تاپ با نمایشگر شفاف معرفی می‌کند.

این شرکت قرار است یک مفهوم طراحی نوآورانه را به نمایش بگذارد که دارای فناوری مشخص شده توسط ال‌جی در CES 2024 همین یک ماه پیش است – یک صفحه نمایش OLED شفاف. جزئیات این لپ تاپ قبل از ارائه رسمی آن در MWC اواخر این ماه به بیرون درز کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود، این لپ تاپ بخشی از سری ThinkBook خواهد بود و دارای یک پنل کاملا شفاف خواهد بود. پس زمینه نشان می دهد که احتمالاً یک لپ تاپ ویندوز 11 است، اگرچه به نظر می رسد لوگوی ارائه شده یک رندر باشد.

نکته قابل توجه این است که به نظر می رسد صفحه کلید یک صفحه شیشه ای است، که به احتمال وجود یک صفحه لمسی به جای صفحه کلید فیزیکی سنتی اشاره دارد. پس از بسته شدن، صفحه‌کلید همچنان از طریق صفحه‌ی شفاف دیده می‌شود، گویی اصلاً صفحه‌ای وجود ندارد.

Lenovo ThinkBook با صفحه نمایش شفاف، منبع: Windows Report

چالش OLED شفاف در فقدان یک فیلم سیاه است که منجر به ظاهر شسته شده تصویر می شود. سری LG Signature OLED T که در نمایشگاه CES 2024 به نمایش گذاشته شد، با استفاده از یک فیلم شفاف پنهان در پایه، به این مشکل پرداخته است. این فیلم می تواند به صورت اختیاری در پشت صفحه نمایش قرار گیرد تا تجربه OLED معتبرتری داشته باشد.

OLED شفاف با فیلم سیاه، منبع: CNN

این نوع فناوری را می‌توان با استفاده از پنل‌های نمایشگر مختلف نیز انجام داد، مفهومی که اغلب توسط مدرس‌های رایانه شخصی که صفحه‌های قدیمی را به عنوان پنل‌های جانبی برای کیس‌های خود ادغام می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، برخلاف OLED که توانایی انتشار نور به خودی خود را دارد، سایر فناوری‌ها به نور پس‌زمینه بستگی دارند، در این سناریو، منبع نوری که از شاسی می‌آید.

منبع: Windows Report



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر