قیمت NVIDIA RTX 4080 به دلیل ارزان‌تر شدن دلار آمریکا به زیر MSRP در اروپا می‌رسد.

ارزش دلار آمریکا در حال کاهش است و قیمت RTX 4080 در اروپا نیز در حال کاهش است

اگرچه این پیشنهاد تنها RTX 4080 نیست که زیر MSRP رسمی در اروپا فروخته می شود. به همین راحتی می‌توانیم همان قیمت را برای RTX 4080 GamingPro تازه منتشر شده از Palit که اکنون در آلمان به فروش می‌رسد پیدا کنیم:

منبع: کاکوتلند





منبع

NVIDIA RTX 4080 به آرامی با قیمت های بهتر اینجا و آنجا ظاهر می شود. با این حال، این تخفیف‌ها که محدود به مغازه‌ها و کشورها هستند، بخشی از تبلیغات رسمی نیستند، بلکه تاثیری بر نرخ ارز دلار آمریکا دارند.

ارزش USD به EUR، منبع: Google Finance

هر دو کارت اکنون بدون شک با قیمت کمتری نسبت به همین چند روز پیش فروخته می شوند، اما چنین تخفیف کوچکی را نمی توان کاهش قیمت در نظر گرفت. نرخ برابری دلار آمریکا/یورو به مدت 2 ماه در حال کاهش است. این امر تأثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده کالاهای وارداتی مانند پردازنده‌های گرافیکی RTX 40 دارد. اگر این روند ادامه یابد، NVIDIA ممکن است مجبور شود قیمت کارت های خود را حتی بیشتر تنظیم کند، اما این تاثیری بر مشتریان ایالات متحده نخواهد داشت.

همین یک هفته پیش گزارش دادیم که RTX 4080 در بریتانیا تخفیف دریافت می کند، که در نتیجه این کارت در واقع 100 پوند زیر MSRP رسمی فروخته می شود. امروز گزارشی از کاکوتلند که کشف کرد RTX 4080 زیر قیمت رسمی فروخته می شود. پیشنهاد LDLC فرانسوی به اندازه معامله بریتانیا قابل توجه نیست، ما به دنبال تخفیف 50 یورویی از MSRP جدید برای اروپا هستیم (1399 یورو).

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر