قاضی شکایت X علیه گروه ضد نفرت را رد کرد

قاضی شکایت X علیه گروه ضد نفرت را رد کرد

یک قاضی شکایت X علیه مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) را رد کرد، یک سازمان غیرانتفاعی که در مورد سخنان نفرت‌انگیز در پلتفرم متعلق به ایلان ماسک تحقیق می‌کند. در این تصمیم، قاضی گفت که این شکایت تلاشی برای “مجازات” سازمان به دلیل انتقاد از شرکت است.

X تابستان گذشته از CCDH شکایت کرد و این گروه را به عنوان بخشی از یک “کمپین ترساندن” برای آسیب رساندن به تجارت تبلیغاتی خود متهم کرد. این گروه تحقیقاتی را منتشر کرده بود که ادعا می‌کرد X بر اساس گزارش‌های سخنان مشوق عداوت و تنفر عمل می‌کند و در برخی موارد چنین محتوایی را تقویت می‌کرد.

در قاضی فدرال چارلز بریر گفت که “این پرونده در مورد مجازات” CCDH به دلیل انتشار تحقیقات نامطلوب است. برای دادگاه واضح است که اگر X Corp. واقعاً انگیزه داشت که در پاسخ به خراش دادن CCDH در سال 2023 پول خرج کند، به خاطر آسیبی که این خراش دادن به پلت فرم X وارد کرد، نبود، بلکه به دلیل آسیبی بود که برای X ایجاد کرد. بریر نوشت: تصویر Corp. انگیزه X Corp. در طرح این پرونده مشهود است. X Corp. این پرونده را به منظور مجازات CCDH برای انتشارات CCDH که X Corp را مورد انتقاد قرار داده‌اند – و شاید به منظور منصرف کردن دیگران، مطرح کرده است.

X گفت برنامه ریزی کرده است تصمیم.

در سال، عمرام احمد، مدیر عامل CCDH گفت که این حکم “حق اساسی ما را برای تحقیق، صحبت، دفاع و پاسخگویی به شرکت های رسانه های اجتماعی برای تصمیماتی که پشت درهای بسته می گیرند تایید می کند.” او افزود که «اکنون کاملاً واضح است که ما به قوانین شفافیت فدرال نیاز داریم» که پلتفرم‌های آنلاین را ملزم می‌کند تا داده‌ها را در اختیار محققان مستقل قرار دهند.

منبع