فولکس واگن آزمایش خودروهای خودران را در ماه جاری در ایالات متحده آغاز خواهد کرد

فولکس واگن با آزمایش خودروهای خودران غریبه نیست، اما اکنون در نهایت این آزمایش ها را به کشور ارائه کرده است. این خودروساز اولین ناوگان خودروهای آزمایشی خودران آمریکا را در ماه جاری در آستین راه اندازی می کند. 10 ون برقی اصلاح شده ID.Buzz از سیستم خودران Level 4 Mobileye (یعنی استقلال کامل در برخی شرایط) برای جمع‌آوری داده‌های رانندگی استفاده می‌کنند که فناوری را «اعتبار و اصلاح» می‌کند. این ماشین‌های اولیه شامل رانندگان ایمنی خواهند بود.

این برند آلمانی قصد دارد هم ناوگان آستین خود را گسترش دهد و هم آزمایش را به “حداقل” چهار شهر دیگر ایالات متحده افزایش دهد. اگر همه چیز خوب پیش برود، VW تا سال 2026 خدمات خودران تجاری را در آستین راه اندازی خواهد کرد. همچنین با ارائه ناوگانی از خودروهای الکتریکی بدون راننده ID.Buzz به سایر شرکت های حمل و نقل و حمل و نقل، طرف های ثالث را نیز مورد محاکمه قرار خواهد داد. این شرکت همچنین انتظار دارد افرادی را استخدام کند که قبلاً با استارتاپ منحل شده رانندگی خودکار Argo AI کار می کردند.

استقرار تعجب آور نیست. اگرچه فورد برای تمرکز بر ویژگی‌های نیمه‌خودران در کوتاه‌مدت، Argo را تعطیل کرد، اما رانندگی خودکار کامل همچنان یک دسته داغ در ایالات متحده است. کروز جنرال موتورز رباتاکسی خود را به شهرهای بیشتری می آورد و Waymo به سرعت در حال گسترش مناطق خدماتی خود است. اگر فولکس‌واگن انتظار دارد با این رقبای روباتاکسی رقابت کند، آزمایش آمریکایی‌ها حیاتی است.

تاکید بر فناوری خودران نیز نشان دهنده تبدیل فولکس واگن به یک شرکت حمل و نقل همه جانبه است. این در حال انطباق با دورانی است که در آن اشتراک‌گذاری سواری و روباتاکسی نیاز به مالکیت شخصی خودرو را کاهش می‌دهد. فروش خودروهای سواری و معاملات ناوگان می تواند به فولکس واگن کمک کند حتی اگر فروش خودروی آن در طول زمان کاهش یابد. البته این بستگی به این دارد که فناوری بدون راننده به موقع آماده باشد. سطح 3 خودمختاری (هنگام حرکتی که راننده باید آماده کنترل باشد) فقط به خودروهای سواری در ایالات متحده می رسد و سپس فقط در شرایط محدود. ممکن است مدتی طول بکشد تا این پلتفرم ها به اندازه کافی پیشرفته شوند تا تاکسی های خودران در مقیاس بزرگ عملی شوند.



منبع