فورد برخی از وسایل نقلیه الکتریکی را به تاخیر انداخت و تمرکز خود را بر روی خودروهای هیبریدی تجدید کرد

فورد برخی از وسایل نقلیه الکتریکی را به تاخیر انداخت و تمرکز خود را بر روی خودروهای هیبریدی تجدید کرد

فورد به تازگی برخی تاخیرها را برای خودروهای الکتریکی، از جمله شاسی بلند سه ردیفه مورد انتظار، اعلام کرده است. این خودرو قرار بود سال آینده عرضه شود اما اکنون تا سال 2027 به تعویق افتاده است و شرکت پیشنهاد می کند از زمان اضافی برای “استفاده از فناوری نوظهور باتری” استفاده کند. فورد می‌گوید اقداماتی را برای «کاهش تأثیر تأخیر پرتاب بر» نیروی کار کانادا انجام خواهد داد.

نسل بعدی پیکاپ الکتریکی با نام رمز “T3” نیز از اواخر سال 2025 تا 2026 به تعویق افتاد. این پیکاپ در کارخانه مونتاژ مرکز خودروهای الکتریکی تنسی در مجتمع BlueOval City این شرکت ساخته می شود، اگرچه فورد می گوید که اکنون در حال نصب تجهیزات مهر زنی است. ورق فلزی برای کامیون تولید خواهد کرد.

در کنار این اعلامیه ها، این شرکت از تلاش جدیدی برای خودروهای هیبریدی نیز خبر داده است. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2030 پیشرانه های هیبریدی را در کل خط تولید فورد آبی ارائه دهد. علیرغم تاخیرهای ذکر شده و چرخش به سمت خودروهای هیبریدی، فورد می گوید به خودروهای برقی متعهد است و به ساخت کارخانه های باتری در میشیگان، تنسی و کنتاکی ادامه می دهد. .

با این حال، بر کسی پوشیده نیست که بازار خودروهای برقی آنقدر قوی نیست که شرکت‌ها زمانی امیدوار بودند که باشد. شاید دلیل آن قیمت بالای ورود، زیرساخت شارژ ناقص یا این واقعیت باشد که برخی از خودروهای الکتریکی واجد شرایط معافیت مالیاتی فدرال نیستند. هک، شاید مصرف کنندگان به سادگی توسط مدیر عامل خاصی که نامش فاش نمی شود خاموش شوند.

در هر صورت، کاهش سرعت واقعی است، اگرچه شاید کمی اغراق شده باشد. فورد در ژانویه 11 درصد کاهش فروش خودروهای برقی را تجربه کرد، اما این شرکت می‌گوید که دوباره برگشته و فروش در کل سه ماهه اول در مقایسه با سال گذشته 86 درصد افزایش یافته است. با این حال، پیشنهادات EV این شرکت در سال 2023 4.7 میلیارد دلار از دست داد.

جیم فارلی، رئیس و مدیرعامل فورد، گفت: “ما متعهد به گسترش یک تجارت سودآور خودروهای برقی هستیم.” به همین منظور، این شرکت سال گذشته اعلام کرد که 12 میلیارد دلار هزینه برنامه ریزی شده برای خودروهای الکتریکی را به تعویق می اندازد یا لغو می کند. مشخص نیست که امروز چگونه است. اعلامیه‌ها بر برنامه‌های فورد برای افزایش تولید به 600000 خودروی برقی در سال تأثیر خواهد گذاشت.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع