فناوری زمین گرمایی «پیش‌گام» 3.5 مگاوات برق بدون کربن تولید می‌کند.

یک مگاوات می تواند انرژی حدود 750 خانه را همزمان تامین کند. انتظار می رود Fervo امسال سایت Project Red خود را به شبکه متصل کند. از آن برای تامین انرژی و برخی دیگر از زیرساخت های نوادا این شرکت استفاده خواهد شد. و Fervo در سال 2021 برای توسعه “پروژه انرژی زمین گرمایی نسل بعدی”.

مایکل ترل، مدیر ارشد انرژی و اقلیم گوگل در بیانیه‌ای گفت: دستیابی به هدف ما برای کار با انرژی 24 ساعته بدون کربن به منابع جدید انرژی پاک و محکم برای تکمیل انرژی‌های تجدیدپذیر متغیر مانند باد و خورشید نیاز دارد. ما در سال 2021 با Fervo شریک شدیم زیرا پتانسیل قابل توجهی برای فناوری زمین گرمایی آنها برای باز کردن منبع حیاتی انرژی بدون کربن در مقیاس 24 ساعته می‌بینیم، و ما خوشحالیم که فروو به این نقطه عطف فنی مهم رسیده است.



منبع

یک EGS این نفوذپذیری را به طور مصنوعی با حفاری عمیق در زیر زمین و تزریق مایع برای ایجاد شکستگی در سنگ ایجاد می کند. این رویکرد می‌تواند تعداد مکان‌های بالقوه برای نیروگاه زمین گرمایی را بسیار افزایش دهد.

این شرکت امیدوار است موفقیت خود را در سایتی در یوتا تکرار کند. لاتیمر گفت که اگر Fervo نتایج مشابهی را در آنجا ببیند و با موفقیت ارتقاء طراحی را برای به حداکثر رساندن خروجی اجرا کند، انتظار می‌رود این سایت برق کافی برای تامین انرژی 300000 خانه را به طور همزمان تولید کند. این حدود یک چهارم خانه‌های یوتا است.

Fervo می‌گوید که این اولین شرکتی است که با موفقیت یک جفت چاه افقی را برای تولید تجاری زمین گرمایی حفر می‌کند، به طول جانبی 3250 فوت، رسیدن به دمای 191 درجه سانتی‌گراد و اثبات جریان کنترل‌شده از طریق آزمایش‌های دقیق ردیاب.

Fervo Energy می گوید به پیشرفتی در فناوری دست یافته است. این شرکت یک آزمایش چاه 30 روزه را در سایت خود در شمال نوادا و “دبی 63 لیتر در ثانیه در دمای بالا که امکان تولید 3.5 مگاوات برق را فراهم می کند” انجام داد. این شرکت می گوید که این آزمایش منجر به ثبت جریان و توان خروجی برای یک سیستم زمین گرمایی پیشرفته (EGS) شد و بدون حادثه تکمیل شد.

یکی از مزایای اصلی نیروگاه های زمین گرمایی این است که آنها کاملاً بدون کربن هستند — گوگل تا سال 2030 تمام دفاتر و مراکز داده خود را با انرژی بدون کربن راه اندازی می کند. این نیروگاه ها همچنین می توانند در هر زمانی (برخلاف خورشیدی و بادی) کار کنند. ، انرژی زمین گرمایی را به منبعی قانع کننده از انرژی تجدیدپذیر تبدیل می کند. به گفته تیم لاتیمر، مدیر عامل Fervo، با این حال، کاهش هزینه ها و تشریفات اداری موانعی برای دسترسی گسترده تر EGS هستند.

این اولین بار است که یک شرکت انرژی نشان می دهد که یک EGS می تواند در مقیاس تجاری کار کند . راه طولانی برای رسیدن به این نقطه طی شده است، زیرا دانشمندان از دهه 1970 تلاش کرده اند EGS را به واقعیت تبدیل کنند.

برای اینکه یک سیستم زمین گرمایی طبیعی بتواند الکتریسیته تولید کند، به ترکیبی از گرما، سیال و نفوذپذیری سنگ نیاز دارد. بلومبرگ یادداشت. در بسیاری از مناطق، سنگ دارای سطوح مورد نیاز گرما است، اما نفوذپذیری کافی برای جریان سیال در آن وجود ندارد.