عملکرد NVIDIA GeForce RTX 4090 در اولین نگاه Digital Foundry به فناوری DLSS 3 به نمایش گذاشته شد.

[Digital Foundry] Nvidia DLSS 3 در RTX 4090 – اولین نگاه انحصاری – 4K 120FPS و فراتر از آن (23,537 بازدید)





منبع

DigitalFoundry اشاره می کند که NVIDIA DLSS3 اساساً فریم های کامل را بر اساس داده های بازی مانند بردارهای حرکت و تجزیه و تحلیل جریان نوری تولید می کند. با بافر کردن فریم ها، تاخیر اضافی معرفی می شود. این را می توان با فناوری خود NVIDIA به نام Reflex که اکنون بخشی از DLSS3 است حل کرد. یک نگاه اجمالی به فریم‌تایم‌ها نشان می‌دهد که تأخیر در واقع بالاتر از DLSS است، اما همچنان کمتر از فریم‌های رندر شده بومی است. توجه داشته باشید که این بر اساس آزمایش محدود و تنها در یک وضوح است، بنابراین نتایج ممکن است متفاوت باشد.

ریخته گری دیجیتال دسترسی انحصاری به GeForce RTX 4090 Founders Edition، GPU پرچمدار جدید NVIDIA بر اساس معماری Ada Lovelace داده شده است.

Digital Foundry مجاز به نمایش نرخ فریم نبود. با این حال، آنها اجازه داشتند تفاوت عملکرد را با استفاده از درصد نشان دهند. مقاله و ویدیوی طولانی 30 دقیقه ای کم و بیش نمایشی از DLSS3 در عمل با برخی مقایسه های جانبی با فیلم های بومی و DLSS2 است. بسته به بازی، محدودیت CPU و اینکه آیا ضبط در حال حرکت بوده است یا خیر، بازی ها می توانند با DLSS3 عملکرد 2x تا 5 برابر بهتری داشته باشند.

فریم NVIDIA DLSS3 AI در بازی Spider-Man Remastered، منبع: Digital Foundry

عملکرد NVIDIA DLSS3 در مقابل DLSS/Native (Portal RTX & Spider-Man Remastered)، منبع: Digital Foundry

امیدواریم پس از برداشته شدن تحریم بازبینی، این تحلیل عملکرد بعداً با یک فرو رفتن عمیق در فناوری DLSS3 دنبال شود. در عین حال، برای اطلاعات بیشتر در مورد DLSS3 پیوندهای زیر را دنبال کنید.

RTX 4090 قرار است تا اواسط اکتبر عرضه شود، یعنی زمانی که قرار است بررسی‌های عملکرد ارسال شود. از این نظر، مطالبی که امروزه توسط Digital Foundry به اشتراک گذاشته می شود، کم و بیش همان چیزی است که NVIDIA قبلاً به نمایش گذاشته است، به جز جزئیات کمی بیشتر. کسانی که انتظار تجزیه و تحلیل پیکسل DLSS3 را دارند ناامید خواهند شد، اما کسانی که می خواهند ببینند برخی از عناوین فعال DLSS3 در واقع چقدر می توانند سریعتر باشند، قطعا چیزی برای شما وجود دارد.

NVIDIA DLSS3 فریم های تولید شده با هوش مصنوعی، تا 5 برابر عملکرد بالاتر و مصنوعات قابل مشاهده را اضافه می کند.

منبع: DigitalFoundry/یوروگیمر:

، منبع: Digital Foundry

Digital Foundry به Cyberpunk 2077 (نسخه Overdrive RT)، Spider-Man Remastered و Portal RTX دسترسی پیدا کرد. هر سه بازی از DLSS 3 پشتیبانی می‌کنند، اما در حال حاضر برای هیچ‌کس به جز داوران در دسترس نیست. شایان ذکر است که حتی زمانی که به‌روزرسانی‌های DLSS3 منتشر می‌شوند، این فناوری در GeForce RTX 30 یا 20 GPU پشتیبانی نمی‌شود (حداقل اکنون نه).

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر