ظاهرا AMD در حال آماده سازی پردازنده های جدید Zen3D و پایین رده AM4 است

با معرفی Zen3 با 3D V-Cache در سال گذشته، انتظار می رفت که سری 3D V-Cache به SKUهای 12 و 16 هسته ای گسترش یابد، اما AMD تنها یک قسمت را منتشر کرده است که ادعا می کند هزینه تراشه های سه بعدی دوگانه خواهد بود. خیلی عالیه Ryzen 7 5800X3D اولین تلاش AMD در چنین CPU مصرف کننده پیچیده ای بود، بنابراین این شرکت هنوز در حال یادگیری نحوه استفاده از فناوری 3D V-Cache به بهترین شکل است.

همچنین در آینده محصولات ارزان قیمت AM4 نیز وجود خواهد داشت.

– Greymon55 (@greymon55) 28 ژوئن 2022

فاش کننده قابل اعتماد سخت افزار AMD ادعا می کند که این شرکت قرار است پردازنده های جدید AM4 را معرفی کند، از جمله SKUهای ارزان قیمت جدید و قطعات مبتنی بر معماری Zen3D.

جالب اینجاست که AMD هرگز تایید نکرد که Zen4 می‌تواند از حافظه DDR4 پشتیبانی کند، و این نشان می‌دهد که این پردازنده‌ها باید به طور کلی از یک کنترلر حافظه متفاوت استفاده کنند، احتمالاً باقیمانده یا یک قالب cIOD تغییر یافته از CPUهای نسل فعلی. ظاهراً چنین تراشه‌هایی در آزمایشگاه‌های آزمایشی وجود دارند، اما AMD هنوز تصمیمی در مورد عرضه چنین محصولاتی به خرده‌فروشی نگرفته است.

Greymon55 اکنون ادعا می کند که AMD ممکن است قطعات Zen3D دیگری را راه اندازی کند، احتمالا با کمتر از 8 هسته. یک سی پی یو شش هسته ای بازی قدرتمند با قیمت مناسب می تواند افزودنی خوبی برای پلتفرم AM4 باشد که اکنون کم کم به پایان خود می رسد.

AMD می تواند مجموعه AM4 خود را با پردازنده های جدید گسترش دهد

این افشاگر ادعا می کند که جزئیات بیشتر در مورد پردازنده های AMD آینده باید در این ماه در دسترس قرار گیرد. در واقع چند هفته آینده باید با اطلاعات CPU AMD پر شود زیرا شرکای هیئت مدیره شروع به تأیید سیستم عامل های جدید خود می کنند و به ناچار منبعی برای افشای اطلاعات جدید هستند. اگر شایعات در مورد CPU های جدید AM4 صحت داشته باشند، آنها نیز باید در برخی موارد ظاهر شوند.

منبع: TechPowerUP







منبع

طبق گفته Greymon55، AMD SKUهای Zen3D دیگری را معرفی خواهد کرد. تا کنون AMD تنها یک SKU با 8 هسته منتشر کرده است که عموماً با واکنش مثبت جامعه بازی و بازبینان فناوری مواجه شده است. این یک پردازنده‌های Intel 12th Core K-series برای بازی است، اما به دلیل طراحی یک چیپ‌لت و در نتیجه کاهش عملکرد چند رشته‌ای، عملکرد محدودی در حجم‌های کاری پیشرفته‌تر دارد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر