طوفان ژئومغناطیسی یک کابوس برای کشاورزانی است که به فناوری کشاورزی دقیق متکی هستند.

طوفان ژئومغناطیسی یک کابوس برای کشاورزانی است که به فناوری کشاورزی دقیق متکی هستند.

آب و هوای فضا باعث اختلال در GPS و سیستم‌های ارتباطی می‌شود و شاید هیچ‌کس بیشتر از کشاورزان این آخر هفته این سردرد را احساس نکند. گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش فعالیت خورشیدی در چند روز گذشته منجر به قطع شدن سیستم‌های ناوبری GPS شده است که برخی از تراکتورهای مدرن John Deere و سایر برندها را راهنمایی می‌کند. این فناوری به کشاورزان این امکان را می‌دهد که در خطوط مستقیم و بسیار محکم کاشت کارآمدتری داشته باشند، اما به آنها توصیه شده است که به‌دلیل احتمال نادرستی‌هایی که می‌تواند باعث خرابی خط در زمان برداشت شود، موقتاً استفاده از آن را متوقف کنند.

تراکتورهای جان دیر به سیستم‌هایی که به سیستم‌های سینماتیک بلادرنگ (RTK) معروف هستند متصل می‌شوند. 404 گزارش هایی که امکان کاشت دقیق را تا سطح سانتی متر فراهم می کند. اگر کشاورزان بدون دقت معمول خود اقدام به کاشت کنند، «ما انتظار داریم که ردیف‌ها در جایی که خطوط AutoPath فکر می‌کنند نباشند» زمانی که زمان رسیدگی و برداشت محصولات است، Landmark Implement، مالک برخی از نمایندگی‌های John Deere ، گفت 404 رسانه.

زمان بسیار وحشتناکی است – این فصل اوج کاشت ذرت است و یک کشاورز نبراسکا به نام کوین کنی گفت. 404“همه تراکتورها در انتهای میدان نشسته اند و به دلیل طوفان خورشیدی خاموش شده اند.” بسیاری از مزارع مجبور شده اند کاشت را متوقف کنند، در حالی که برخی دیگر ادامه می دهند و فقط به بهترین ها امیدوارند.

طوفان ژئومغناطیسی که ما در حال حاضر در حال تجربه آن هستیم، قوی ترین طوفان مشاهده شده در 20 سال گذشته است و در صبح جمعه و شنبه به سطح G5 رسیده است که به عنوان “شدید” در نظر گرفته می شود. بعداً تا حدودی از بین رفت، اما انتظار می‌رود که در غروب یکشنبه زمانی که برخی پرتاب‌های جرم تاج (CMEs) شدید اما با حرکت کندتر از خورشید به زمین می‌رسند، این اتفاق بیفتد. این عالی است، اما اگر معیشت شما به فناوری تداخل طوفان بستگی دارد، نه چندان.

منبع