طوفان ژئومغناطیسی «شدید» ممکن است امشب و فردا شاهد نمایش‌های شفق بیشتری برای ما باشد.

طوفان ژئومغناطیسی «شدید» ممکن است امشب و فردا شاهد نمایش‌های شفق بیشتری برای ما باشد.

قوی‌ترین طوفان ژئومغناطیسی در 20 سال گذشته، شفق‌های شمالی رنگارنگ یا شفق قطبی را در شب جمعه در مناطقی از ایالات متحده که معمولاً برای دیدن آن‌ها بسیار دور از جنوب هستند، قابل رویت کرد. و نمایش ممکن است تمام نشده باشد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امشب ممکن است فرصت دیگری را برای گرفتن شفق قطبی فراهم کند، اگر آسمان صافی داشته باشید، و یکشنبه می تواند نمایشگرهای بیشتری را به آلاباما برساند.

مرکز پیش بینی هوای فضایی NOAA روز شنبه گفت که خورشید به تولید شعله های خورشیدی قدرتمند ادامه داده است. این در بالای پرتاب جرم تاجی (CME) یا انفجار پلاسمای مغناطیسی است که تا فردا به زمین نخواهد رسید. این آژانس از روز چهارشنبه یک خوشه لکه‌های خورشیدی فعال را رصد می‌کند و دیروز تأیید کرد که شرایط G5 را مشاهده کرده است – سطح تعیین‌شده «افراطی» – که از اکتبر 2003 مشاهده نشده است. مدیر مرکز پیش بینی هوای فضایی NOAA گفت طوفان فعلی “یک رویداد غیرعادی و بالقوه تاریخی” است.

طوفان‌های ژئومغناطیسی زمانی اتفاق می‌افتند که فوران‌های خورشید با مگنتوسفر زمین تعامل دارند. در حالی که همه چیز نوعی حلقه ترسناک دارد، مردم روی زمین واقعاً چیزی برای نگرانی ندارند. همانطور که در X توضیح داده شد، “تابش مضر یک شراره نمی تواند از جو زمین عبور کند” تا بر ما تأثیر فیزیکی بگذارد. با این حال، این طوفان‌ها می‌توانند فناوری ما را مختل کنند، و شناخته شده‌اند که ارتباطات، GPS، عملیات ماهواره‌ای و حتی شبکه برق را مختل می‌کنند.

منبع