طبق گزارش ها، اپل یک برنامه اختصاصی رمز عبور برای آیفون و مک خواهد ساخت

طبق گزارش ها، اپل یک برنامه اختصاصی رمز عبور برای آیفون و مک خواهد ساخت

اپل قصد دارد یک برنامه مدیریت رمز عبور را مستقیماً در نسخه های بعدی سیستم عامل های آیفون و مک بسازد بلومبرگمارک گورمن در روز پنجشنبه. این برنامه جدید که به سادگی Passwords نام دارد، با مدیران رمز عبور موجود مانند 1Password و LastPass رقابت خواهد کرد که معمولاً برای تولید و ذخیره گذرواژه‌های منحصربه‌فرد هزینه‌ای ماهانه از افراد دریافت می‌کنند. اپل قصد دارد این اپلیکیشن را در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان در سراسر جهان در ۱۰ ژوئن معرفی کند.

اپل در حال حاضر گذرواژه‌های منحصربه‌فرد را از طریق iCloud Keychain تولید و ذخیره می‌کند، قابلیتی که رمزهای عبور را در تمام دستگاه‌های اپل شما و همچنین رایانه‌های شخصی ویندوز از طریق افزونه مرورگر همگام‌سازی می‌کند. اما رمزهای عبور ذخیره شده در iCloud Keychain – به طرز عجیبی – در برنامه تنظیمات زندگی می کنند و اغلب یافتن یا تغییر آنها را دشوار می کند. وجود یک برنامه اختصاصی برای رمزهای عبور تعبیه شده در دستگاه های اپل نه تنها این کار را آسان تر می کند، بلکه به افراد دلیل بیشتری برای ماندن در اکوسیستم اپل می دهد.

اپلیکیشن گذرواژه‌های اپل نیز مانند رقبای خود، گذرواژه‌ها را به دسته‌های مختلفی مانند حساب‌ها، شبکه‌های وای‌فای و کلیدهای عبور تقسیم می‌کند (در اینجا به بررسی عمیق ما توضیح می‌دهیم که چگونه کار می‌کنند). همچنین به شما این امکان را می‌دهد که رمزهای عبور را از برنامه‌های رقیب وارد کنید و زمانی که دستگاه شما تشخیص داد که وارد یک وب‌سایت یا برنامه می‌شوید، آنها را به‌طور خودکار پر می‌کند. رمزهای عبور روی هدست 4000 دلاری Vision Pro اپل نیز کار خواهند کرد و درست مانند Google Authenticator و Authy، از کدهای تایید دو مرحله ای پشتیبانی می کنند. چیزی که هنوز مشخص نیست این است که آیا برنامه Passwords به شما امکان می‌دهد تا فایل‌ها و تصاویر را علاوه بر رمزهای عبور ذخیره کنید، چیزی که هم 1Password و هم LastPass ارائه می‌دهند.

انتظار می رود اپل علاوه بر رمزهای عبور، نسخه های بعدی iOS، iPadOS، MacOS، WatchOS و VisionOS را در روز دوشنبه معرفی کند. طبق گزارش ها، نسخه های جدید این نرم افزار با ویژگی های کاملاً جدید هوش مصنوعی همراه خواهند بود.

منبع